100 cc voeding per fles?????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze kleine schat is nu 3,5 week.
Hij krijgt 100 cc per fles.
Zijn geboortegewicht was 8 pond en na een week zat hij hier al ver boven.
Nu weet ik niet precies wat ie weegt maar mijn vraag is eigelijk of ik zelf mag ophogen met zijn flesje.
Hij komt nu om de 3 uur en soms is het al eerder dat hij ontroostbaar is.
Mag ik nu zelf zijn flesje ophogen naar 120 cc???
Moet volgende week pas naar het consultatiebureau en wil eigenlijk niet zo lang meer wachten.

Groetjes Mootje

Hallo,

Tegen ons heeft de kraamzorg gezegd dat we inderdaad mogen verhogen naar 120 cc, als hij hier om vraagt. Wij zitten nu ook met hetzelfde, ook onze kleine is nu 3,5 week oud, en is ontroostbaar als hij honger heeft, soms ook alweer na 2 uur. Hij zit nu op 6 keer 90 is 100 cc, en dan nog 's nachts 1 keer extra.
Maar als we gaan verhogen naar 120 is 135 cc, ga je dan vanzelf terug naar 5 voedingen? Dat is mij weer niet helemaal duidelijk???!

groetjes Jacky

Hallo,

Mijn dochter is morgen 3 weken oud en krijgt over de dag 5x 120 is 135 cc en dan mag ze voor de nacht nog een extra fles als ze in de nacht wakker wordt.
Dus overdag elke 4 uur voeden en in de nacht mag ze dan de extra fles als ze dan komt. Dit hebben ze bij het consultatieburo verteld,
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

Zoals Karin het zegt is het mij ook verteld. Ik heb bij 5 weken de laatste fles 's avonds opgehoogd naar 150 cc met 5 schepjes, omdat hij 's nachts steeds vroeger kwam. Dat hielp, hij dronk 10 a 15 cc meer en sliep weer wat langer door. Afgelopen maandag op dinsdag nacht heeft hij voor het eerst de hele nacht doorgeslapen tot 6.15 uur en houdt dat nu al 3 nachten vol. afgelopen dinsdag was hij precies 6 weken.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan