100 kilo plus beneden bevallen?!

dag as moeders,

ik zit met een dilemma, ik ben net over de 100 kilo 101 en nu wil de vk graag dat ik beneden beval , dit zie ik eigenlijk niet zitten, wat zouden jullie doen? de grens ligt bij 100 kilo ben nu 36 weken dus er kan nog een paar kilo bijkomen.
bij de vorige zwangerschap woog ik zelfs 112 nergens overgehad en nu dit.

groetjes

Hoi moeder van 5,
ik ben een moeder uit het april forum en ook weer de 100kg gepasseerd bij ons mag ik gewoon thuis bevallen afgelopen februari 2011 ben ik ook bevallen van een zoon en dat mocht ook thuis was toen 109kg (werd uiteindelijk zh maar door merconiumwater) wel appart dat het overal zo verschillend is.
succes met de laatst weken en daarna lekker genieten van de kleine
liefs bambie

Hay hay,

Bij ons mag je hoe dan ook niet meer boven bevallen. Het móet in je woonkamer...........ga ik ook niet doen dus wij gaan naar het ziekenhuis....

Liefs

Bij ons moet je ook sowieso zo dicht mogelijk bij de begane grond bevallen.
Maar als het bij jou van dat ene kilootje afhangt, dan zou ik verder mooi m'n mond dichthouden en tegen die tijd zeggen dat je 100 kilo weegt. Ze gaan echt niet met je in discussie over een kilo tijdens de bevalling. Toch?

Bij ons geldt hetzelfde protocol. Boven de 100 kilo moet je beneden bevallen. Dit heeft er voornamelijk mee te maken dat wanneer de ambulance moet komen ze niet meer dan 100 kilo mogen tillen. Ik blijf schommelen rond de 98-99 kilo en mag dus, als ik wil, in mijn eigen bed bevallen (en wij slapen ook nog op zolder).

Hoi,

De vk's moten zich eraan houden, als er wat gebeurd mogen ambulacebroeders je niet van de trap tillen. Als ze dit wel doenn er gebeurd was zijn ze niet verzekerd. Als zo'n broeder door zijn rug gaat krijgt hij niet door betaald. De brandweer zou je dan via het raam naar buiten heisen met het risico dat je niet snel genoeg in het ziekenhuis komt.
Als je geen beneden hebt krijg je een indicatie en hoef je ook niet te betalen voor je ziekenhuis opname.

Ik kan me voorstellen dat je liever in je eigen bed zou bevallen, maar je kunt ook een bed via de thuiszorgwinkel krijgen voor in de woonkamer, dit is gratis

Succes meiden

Terug
Bovenaan