100 % ziektewet

vandaag weer voor controlles in het ziekenhuis.
Werd me verteld dat ik moet stoppen met werken.
heb erg last van ischias, ben benauwd en ben echt helemaal op.
aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant vraag ik me af of ik niet helemaal gek word van het thuis zitten.
Vanmiddag het werk maar even bellen, zie er ontzettend tegen op...., maar het is beter zo!

groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

Ik ben een a.s. mama van de januari club en las je berichtje. Ik zit in hetzelfde schuitje wat betreft 100% ziektewet, maar wel om andere klachten. Ik heb er ook ontzettend moeite mee gehad om het te vertellen aan mijn werk, wat achteraf niiet nodig was omdat ze het super goed opvatte.
Ik denk maar zo, je bent maar 9 maanden zwanger en je kan je hele leven nog werken! Ik hoop dat deze gedachte jou ook kan helpen en de gezondheid voor je kindje en die van jou moet je nu echt voorop stellen!
Het thuis zitten bevalt mij enorm goed, omdat ik nu veel lekkerder in mijn vel zit, behalve dan die bekkenklachten waar ik mee zit. Daarom nog veel rusten, maar ook toekomen aan andere dingetjes die nodig zijn om voor te bereiden! Ik hoop dat je er desonkdanks van kan genieten!

succes met je gesprek vanmiddag!

groetjes mama van krukel!

Moeilijk he!
Ik heb me vanaf maandag gedeeltelijk ziek gemeld, maar ga morgen wel even met de gyn overleggen wat wijsheid is.
Ik heb hoge bloeddruk en gebruik nu al medicatie. Helaas voel ik me nog steeds verre van happy.
Daarnaast nog fikse bekkenklachten.
Kan zelf de knoop niet doorhakken (vind het al heel wat dat ik me gedeeltelijk heb ziekgemeld), dus laat dat liever aan de gyn over.

Moet wel zeggen dat ik er erg naar mijn verlof uitkijk, want eigenlijk gaat het zo niet meer.
Heb natuurlijk ook nog 2 kiddies rondlopen hier.

Succes met vertellen op jouw werk.

Groetjes Suus

nou heb het vertelt op mijn werk met tranen in mijn ogen.
Alle spanning voor niks, ze hadden niet anders verwacht, hadden allang gezien dat ik niet meer kon!
Morgen is mijn laatste ochtend.
Zal wel even slikken zijn. In mei moet ik pas weer werken, dus pas over een half jaar!!
Ben wel ontzettend opgelucht nu en blij met de beslissing.
nog even voor Suus, succes bij de gyn en wees eerlijk over hoe je je voelt, waarschijnlijk zal je te horen krijgen dat je moet stoppen en aan je kinderen en de kleine in je buik moet denken.
Waarschijnlijk heb je als je thuis zit ook meer energie voor je kinderen over!
ook ik heb een mannetje van 2 1/2 jaar rondlopen en hoop nu ik meer rust krijg weer een leuke moeder voor hem word!

Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam en andere mama's,
Sinds 22 oktober zit ik voor 100% in de ziektewet en ja idd het is balen, jammer, niet altijd even leuk, muren komen soms op je af. Maar, ja altijd die maar, ik weet waarvoor ik het doe, voor de kleine spruit. Dus dames kom op het is niet meer zo heel lang en voor een goed doel, wat jullie zelf ook weten.
En ja meestal hebben ze het op je werk eerder door dan dat je het zelf door hebt.
Mirjam succes met je laatste ochtendje aan het werk en Suus succes met alles en vooral zorg goed voor jezelf.
Fijne dag

Hi dames,

Wel vervelend voor jullie dat jullie nu thuis zitten, maar als het beter is, dan is dat toch goed? Ik moest bij mijn eerste ook voor halve dagen de ziektewet in (werkte toen fulltime) omdat het echt niet ging! Heb me daar heel even schuldig over gevoeld maar dacht: ik ben er mooi toch maar wel die andere 50%. Ik dacht toen zo halverwege of in het laatste trimester wel iets meer te kunnen werken, maar het kwam er niet meer van.

Nu gaat het gelukkig anders. Ik werk 24 uur en kan dat goed volhouden, ook ondanks alle "probleempjes" (slapeloosheid, te laag hb en lage bloeddruk, bekkeninstabiliteit). In het begin heb ik wel gedacht minder te werken, maar minder is de moeite niet bij 24 uur. Maar inmiddels gaat het wel goed, dus blijf ik zo lang mogelijk werken.

Het is niet voor niks dat jullie geadviseerd wordt thuis te blijven. Zoek een leuke hobby (als je die al niet hebt). Ik heb me in de vorige zwangerschap suf geslapen en als ik niet sliep had ik een leuk spel op de pc.

Succes er mee.

Gr. Tamara.

Hoi Mirjam,

Gelukkig reageerden ze op je werk heel goed.
Geeft toch heel wat meer rust he!

De gyn heeft niet gezegd dat ik niet mag werken.
Ik mag werken als ik dat wil en me er goed bij voel, als ik tussendoor maar voldoende rust neem. Maar ik moet vooral naar mijn eigen lichaam luisteren.
Dus zodra ik me er echt niet goed meer bij voel, dan dus wel stoppen.
Zelf wil ik graag nog even door, dus was dit antwoord voor mij precies goed.
Volgende week donderdag moet ik naar de arbo arts. Ben benieuwd wat die gaat zeggen, maar denk dat die dit ook wel goed zal vinden.
Ik heb me wel voorgenomen ook echt goed naar mijn lichaam te luisteren. en als het moment daar is, dat ik werken echt niet meer zie zitten, dan trek ik aan de bel. Is nu toch al wel weer wat makkelijker nu ik in ieder geval gedeeltelijk in de ziektewet zit.
Ik kijk wel hoe lang ik nog doorga. Moet eerlijk bekennen dat een dagje werken vaak minder belastend is dan een dagje met de kids (oeps..) vooral als ze de bokkenpruik op hebben, hihihihi.

Maar Mirjam, probeer nu ook gewoon lekker van het thuis zijn te genieten. het is nu eenmaal niet anders, dus maak er het beste van!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan