.

Ik voelde mijn kindje pas laat, geloof echt dagelijks pas na de 22 weken of zo.. Maar als jij 't gevoel hebt dat 't eerst meer was dan nu en 't zit je niet lekker de verloskundige bellen. Daar zijn ze voor. En dan ben jij waarschijnlijk gerust gesteld. Succes! 

Ik heb soms ook paniek wanneer ik het kleintje even niet voel bewegen. Vaak ligt het er aan hoe druk of hoe druk ik juist niet ben. Probeer ontspannen te gaan liggen en je dan te focussen op kleine bewegingen. Vaak voel je het dan iets beter. Ik ben nu 27+5 en heb soms ook lange pauzes op een dag. Maar zodra ik weer iets voel, ben ik gerustgesteld. Zoals CinB hierboven zegt, de verloskundige bellen kan nooit kwaad. 

Zelf heb ik een doppler aangeschaft. Als ik der dan niet voelde kon ik met de doppler controleren of alles nog goed was. Nu breekt ze de boel van binnen af met der getrappel en geschuif, dus gebruik hem bijna niet meer.

Wat ik altijd deed als ik ons kindje alweer even niet gevoeld had, was op je linkerzij gaan liggen. Meestal voelde ik dr dan wel binnen een kwartier (weet alleen niet of dat ook al zo vroeg in de zwangerschap was hoor, maar is het proberen waard toch?). Mijn vk zei dat je je kindje dan binnen 2 uur moet voelen. 
Succes :)

Terug
Bovenaan