..

Je bent nu in ieder geval gestopt dus dat is heel goed. Je kan niets meer aan die eerste 18 weken veranderen en stress is juist ook slecht. Zolang verder er alles goed uit ziet, zou ik als ik jou was me geen zorgen proberen te maken. Ik heb ook weleens dingen gegeten waar ik achteraf bij dacht volgens mij was dat niet zo goed.  Maar mijn vk zei altijd dat het toch geen zin heeft om me er nu druk over te maken.  Gelukkig komen er ook veel gezonde kindjes ter wereld waarbij de moeder heeft gerookt. Mijn vriendin heeft ook gerookt bij haar 1e en heeft een gezonde zoon van 5 jaar. Je moet het nu echt niet meer doen, want het is wel slecht, maar probeer je niet druk te maken. Sommige mensen letten op alles en dan kan ik toch iets mis zijn.. succes!

Ik heb zelf de eerste 10 weken gedronken en gerookt. En met gedronken bedoel ik niet 1 of 2 glaasjes maar egt flessen vodka in de club enzo. Ik heb nu een prachtige gezonde dochter van 2 weken oud. Ik dacht dat ik het zou laten weghalen maar heb dat gelukkig niet gedaan. Mijn schoonmoeder heeft tijdens haar bijde zwangerschappen gerookt en met mijn vriend en zijn zus is niks mis. Natuurlijk is dat geen garantie dat dat voor jou ook zo zal gaan. Maar zoals je al zij ben je opzoek naar gerust stelling ;)  dat je nu wel bent gestopt is echt super! Heel veel succes en hou vol! Het is het echt waard als je straks je kleintje in je armen hebt 

@ellensaar
wat ontzettend goed dat je nu toch gestopt bent!
ik zelf ben ook een roker helaas! Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap niet gerookt..
ik ben daar achteraf zo ontzettend blij mee het lijkt me moeilijk als er iets is met je baby en je je dan moet afvragen of het komt omdat je hebt door gerookt 
mijn zus heeft wel door gerookt ik weet het heel erg dom natuurlijk en mijn nichtje heeft het snel en vaak benauwd en ze had ook astma maar daar is ze overheen gegroeid.
ik moet je ook toegeven een zwangere vrouw die staat te paffen wil ik van huisuit een mep verkopen 
misschien helpt het je om eens wat te lezen over wat er precies gebeurd met je baby als je een haaltje neemt 
Ik heb op een gegeven moment gewoon een knop om gezet en het niet meer gedaan en mijn zwangerschap was alles behalve stress loos dus dat stress moet je maar even van je af zetten als ik het kan (mijn moeder kreeg tijdens mijn zwangerschap te horen dat ze long kanker had zij is inmiddels helaas overleden , Mn schoonvader had een affaire wat ik wel wist maar mijn schoon moeder niet en ik heb het haar moeten vertellen en zijn ze uit elkaar gegaan ondertussen was ik ook nog aan het verhuizen ) en zelfs onder deze omstandig heden heb ik toch niet gerookt 
dus zet hem op Meis je doet het voor je kindje en voor je zelf je vergeeft het je niet als er iets is met je kleintje dus nu het nog allemaal goed is met je kind beperk dan de kan dat je hem toch schade aan richt door dus niet meer te roken je kan het echt waar!

Ik ben echt anti alcohol nicotine en cafeine wat betreft zwangerschap. Drink sowieso al weinig alcohol en nooit gerookt. Dus is ook makkelijk voor mij om te zeggen .
Maar ik heb vanaf t moment dat ik zwanger wilde worden echt volgens t boekje geleefd en ben ons derde kindje met 18 weken zwangerschap verloren. En ik ken iemand die tot 6 maanden af en toe wiet is blijven roken. En dat kindje is kerngezond ter wereld gekomen.
Dus ik wil even tegen je zeggen stress niet teveel! T komt vast goed als ze op de echo zien dat t prima gaat met t kleintje .en ik vind t knap van je dat je nu wel streng bent voor jezelf  en niet denkt: ik heb toch al zoveel weken gerookt dus de rest vd zwangerschap maakt dan ook niet uit. Heel veel succes en de liefde voor je kind groeit met de dag en zo ook je kracht om vd sigaretten af te blijven. Geniet van je zwangerschap. 

Bedankt voor de reacties!hoe slecht het ook is, het is “fijn” om niet alleen maar slechte verhalen te horen. Ik ga er alles aan doen om dit vol te houden! @ nikki superheftig verhaal en wat ontzettend knap dat je het hebt volgehouden. Dat vergt pas discipline!  

Terug
Bovenaan