.

Heel herkenbaar. Ik ben 32 weken zwanger en voel het de ene dag erg veel en de andere dag haast niet. Vandaag naar de verloskundige geweest voor een extra echo. Daar zagen we dat het heel goed beweegt maar dat ik het blijkbaar zelf niet goed voel. Op de echo zagen we hem druk heen en weer gaan terwijl ik niks voelde op dat moment. Misschien heb jij daar ook last van.

liefs Marloes

Hoi!
ik herken dit ook erg, ben 29 weken zwanger en voel de kleine ook niet altijd even veel.. soms dan voel ik hem een paar dagen de hele dag door heel hard en dan weer een paar dagen minder vaak en minder hard. Maakt mij ook erg onzeker! Maar ik probeer elke keer maar te denken, ik voel hem in ieder geval meerdere keer per dag dus zal wel goed zitten?

Hallo anoniem, aah wat vervelend dat je er zo mee bezig bent. Het lijkt me niets om je druk over te maken voor zover ik weet? Juist lekker genieten van de bewegingen in je buik als je ze voelt. Ik heb nooit iets van een ritme van bewegingen of tijden gemerkt tijdens mijn zwangerschap. Ik hoorde wel om mij heen van andere zwangeren dat hun kindje 's nachts bijvoorbeeld heel actief was of van een ander standaard rond een bepaalde tijd 's avonds. Ik voelde mijn zoontje door de hele dag heen en de ene dag was hij ook rustiger dan de andere dag. Elk kindje is ook anders, zolang het goed groeit en je niet opeens van heel vaak wat voelen tot nauwelijks wat voelen gaat, is er veelal niets aan de hand ?

Hoi!
Ik heb het ook. Ben 30 weken zwanger en bewegingen verschillen per dag. De ene keer is het de hele dag zachtjes en de andere keer gaat ze de hele dag tekeer. Afgelopen dinsdag had ik haar de hele ochtend en middag niet gevoeld en ben toen hebben ze echo gemaakt en heb ik aan ctg gelegen. Kleine meid had zich beetje klem gelegd in mn buik en daardoor bewoog ze stuk minder. De bewegingen die ze maakte waren zo zachtjes dat ik ze niet voelde.

Hi, 
Ik had het ook. Placenta ligt aan de voorkant en toen ik dit ging melden bij een controle moest ik daarna direct door voor een minderleven consult in het ziekenhuis. Hier zagen ze direct dat dit helemaal niet nodig was geweest want onze kleine beweegt perfect! Ze gaven mij het advies om eens lekker rustig op de bank te gaan liggen met je handen op je buik. Als je binnen een uurtje 5 duidelijke bewegingen voelt is er niets aan de hand. Daarbij mag je jezelf best eens even zacht prikken in je buik om je kindje te prikkelen. 

Ik was erg geschrokken van deze doorverwijzing en mijn partner ook, maar na 2 uurtjes waren we weer thuis en was er niets aan de hand. Als je het helemaal niet meer voelt is het niet OK, en ook als je twijfelt altijd aan de bel trekken. Jij kent je lichaam het beste, ook al is het allemaal nieuw! Niet elke zwangerschap is hetzelfde en jij voelt wat je voelt. 
Luister naar jezelf! 
Xxx

Terug
Bovenaan