.

Ik maakte voor mezelf een lijstje. Wat ik wilde doen op elke kamer. Ik noemde dat niet eens nesedrang, want als het niet lukte om te doen, jammer dan... 
Ik noem het gewoon veel tijd hebben tijdena je verlof en dat nuttig gebruiken. 
Ik ben begonnen in de babykamer, alles wassen, schoonmaken, bed opdekken, spullen klaarzetten, en kijken of we dan voor mijn gevoel nog iets miste. 
Zo heb ik elke kamer even doorgewerkt, en aan sommige dingen ben ik ook echt niet toegekomen, want om je rust te pakken wanneer je moe bent is ook heel belangrijk. 

Ik herken het heel goed, 
Voór de zwangerschap was ik redelijk ‘gedreven’ zeg maar. ?? Dan deed ik alles achter elkaar tot het af was, gewoon 1 dag per week ofzo. Maar nu ben ik gewoon al weken te moe om te beginnen...dat was ik in het begin en nu op het eind weer. Heb me erbij neergelegd, veel kunnen we toch niet doen, gister de tuin met vriendlief even verzorgd, ben helemaal stijf, pijnlijk en op ervan, superslecht geslapen...dus ik raad aan: delegeer een beetje extra ? ik houd wel alles over de dag bij: ik wil niet dat mijn vriend achter mijn kont aan moet opruimen. Dus als ik iets eet, zet ik de afwas in de vaatwasser, als ik me douche of omkleed: vuile was in de wasmand. Wasje aanzetten enz dat is geen moeite, dat is dagelijks, gewoonte.  Maar ik ga echt niet meer de ramen wassen of iets in die trant ? dat zijn ‘projecten’ die dan maar voor vrouwen zijn weggelegd met nesteldrang, en anders dus lekker voor de partners ?
relax en zen ?

Hoi.
Nesteldrang hoeft ook niet altijd te ontstaan.
Het is meer dat je sommige dingen klaar wilt hebben voor je baby komt. Ik had het bij mijn 1e eigenlijk niet. Het enige wat ik af wilde hebben, was de badkamer, omdat die er gewoonweg echt niet uit zag. De nacht nadat mijn moeder die had gedaan: weeën en begon de bevalling. Ik heb echt niet als een malle staan wassen, strijken, ramen lappen etc. Sommige dingen zaten echt wel in mijn hoofd van dat moet er eigenlijk nog wel gedaan worden, maar als het niet af komt, ook goed. Ik heb de kleertjes van de baby tussentijds gewoon meegewassen met de rest van de was. Zoals ik normaal ook deed. Witte was-> Witte babykleding erbij etc. Heb er geen extra wassen voor gedraaid. 
Mijn man heeft toen wel een hoop extra gedaan. Zoals stofzuigen in hoeken en gaten die je normaal soms nog weleens overslaat, zoals onder het bed, de bank en in het voorraadhok. Hij heeft tijdens mijn weeën de wc staan poetsen van voor naar achter, het hele huis gedweild, want ja, de volgende dag kon de kraamzorg ineens op de stoep staan. Dat was overigens niet het geval, want moest 3 nachten blijven ivm spoedkeizersnee, maar alles was spik en span haha.
Maak een lijstje voor jezelf wat je echt nog wilt doen en vraag of mensen je ermee helpen. Zoals je moeder, schoonmoeder of vriendin. Komt wel goed.
Geniet van je laatste weken met je baby in je buik. Je gaat het echt nog wel missen ;-)
Liefs, Maaike

Ik ben ook totaal geen poetsmiep, maar wil wel alles in orde hebben voor als de kraamzorg en bezoek komt. Noem t nesteldrang maar ik ben per kamer begonnen gewoon per week een kamer en dan is t daarna alleen nog bijhouden. Ps ik heb wel een moeder die helpt, scheelt ook natuurlijk.

Ik dacht ook dat ik geen nesteldrang had. Kon alles prima laten liggen. Tot ik met 39 weken savonds om 23 uur de keukenkast-deurtjes stond te poetsen. ?

Ben ik gelukkig niet de enige als ik dit zo lees. Bijna 34 week en heb echt nergens zin in, laat staan schoonmaken ?
Nu helpt mijn man mij gelukkig in het weekend mee en zoon van bijna 6 wil doordeweeks nog wel eens helpen met opruimen en stofzuigen dus dat scheeld. Heb nu ook lijstjes gemaakt met dingen die nog moeten voor wij terug gaan naar ons eigen huis(momenteel in wisselwoning wegens aardbevingsbestendig maken huurwoning). Ook voor daar is een takenlijst, wat is wie zijn taak straks. Zowel dag als week taken want als ik dat niet doe, gebeurd er ook weinig. Ben echt geen poetser. 

Heel herkenbaar. Ik heb sowieso een hekel aan schoonmaken maar op het laatst vond ik het ook wel een goed excuus dat ik moe was Haha. Ik heb gewoon samen met mijn man de normale dingen bijgehouden maar niks extras gedaan hoor.

Terug
Bovenaan