Hoi.
Nesteldrang hoeft ook niet altijd te ontstaan.
Het is meer dat je sommige dingen klaar wilt hebben voor je baby komt. Ik had het bij mijn 1e eigenlijk niet. Het enige wat ik af wilde hebben, was de badkamer, omdat die er gewoonweg echt niet uit zag. De nacht nadat mijn moeder die had gedaan: weeën en begon de bevalling. Ik heb echt niet als een malle staan wassen, strijken, ramen lappen etc. Sommige dingen zaten echt wel in mijn hoofd van dat moet er eigenlijk nog wel gedaan worden, maar als het niet af komt, ook goed. Ik heb de kleertjes van de baby tussentijds gewoon meegewassen met de rest van de was. Zoals ik normaal ook deed. Witte was-> Witte babykleding erbij etc. Heb er geen extra wassen voor gedraaid.
Mijn man heeft toen wel een hoop extra gedaan. Zoals stofzuigen in hoeken en gaten die je normaal soms nog weleens overslaat, zoals onder het bed, de bank en in het voorraadhok. Hij heeft tijdens mijn weeën de wc staan poetsen van voor naar achter, het hele huis gedweild, want ja, de volgende dag kon de kraamzorg ineens op de stoep staan. Dat was overigens niet het geval, want moest 3 nachten blijven ivm spoedkeizersnee, maar alles was spik en span haha.
Maak een lijstje voor jezelf wat je echt nog wilt doen en vraag of mensen je ermee helpen. Zoals je moeder, schoonmoeder of vriendin. Komt wel goed.
Geniet van je laatste weken met je baby in je buik. Je gaat het echt nog wel missen ;-)
Liefs, Maaike