?

Hoi,
Mijn vriend en ik proberen al een tijdje zwanger te worden. Tot op heden niet gelukt. Ik heb twee keer een ovulatietest gebruikt en op de goede dagen goed geklust (zoals jullie dat noemen). Maar helaas. vriendinnen om mij heen zijn bijna allemaal een tijd bezig geweest voor ze zwanger werden. Misschien ben ik er ook wel teveel mee bezig, maar er worden de laatste twee jaar zoveel baby's om mij heen geboren dat het toch steeds meer gaat kriebelen. wat is volgens jullie betrouwbaarder, temperaturen (ik weet alleen niet hoe dat werkt) of ovulatietesten?
 
Hoi Martine,

even wat info van een inbreekster hihi ik hoor op het "als zwanger worden langer duurt" forum maar kijk altijd ook hier om te kijken hoe het met iedereen gaat.

Je kunt het beide gebruiken (tegelijk). Dat is wel makkelijk.
Het tempen werkt zo:

Neem je temp op met een digitale thermometer is makkelijk want je moet een cijfer achter de komma hebben.

Hier komt het:
- 's ochtends als je wakker wordt voor het opstaan tempen.
- dit doe je rectaal Meest betrouwbaar. (ik doe het vaginaal vindt ik prettiger en is net zo betrouwbaar).
- Maak van je gegevens een grafiek.
- Trouwens ook tempen als je ongi bent.
- Na je eisprong stijgt je temp met minimaal 0.3 graden. Die blijft hoog tot je ongi wordt en ben je dan zwanger dan blijft hij hoog.
Dus het is belangrijk om goed te klussen voor je stijging en op de dag van je stijging.

Bijvoorbeeld:

Als je een cyclus hebt van 28 dagen dan springt je ei 14 dagen voor je ongidag dus 28-14=14 Dan klus je op 10 12 14 16. Zo klus je dan tijdens je hele vruchtbare periode.

Ik hoop dat je genoeg info hebt, anders hoor/lees ik het wel.

Veel succes ermee!!!!

Liefs Claudy
 
Terug
Bovenaan