??????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.misschien kan iemand mij helpen.
Iedereen heeft het over het beruchte slijm, maar dat heb ik nog niet 1 keer kunnen meemaken, omdat ik een schimmelinfectie heb gekregen.
Nu heb ik zo'n eitje gekregen wat ik vaginaal in oest brengen. (wat geeft dat een rotzooi zeg...pfff.
Maar door die dikke afscheiding, kan ik niet zien wanneer mijn afscheiding slijmerig is.
En volgens de dokter heeft zo'n schimmel geen effect op je vruchtbaarheid, maar dat lijkt mij juist wel.
Heeft iemand hier ervaring mee misschien.

Alvast bedankt!

Hoi Kever,

Voor zover ik weet (en ik ben verpleegkundige) is een schimmelinfectie niet van invloed op je vruchtbaarheid. Meestal is een schimmelinfectie oorzaak van een opleving van de schimmel candida albicans. Deze opleving kan komen door een verstoring in de zuurtegraad van je vagina, bijv. door geslachtsgemeenschap, menstruatie, het gebruiken van zeep, vaginale douches en deo's in de schaamstreek, maar ook door het dragen van inlegkruisjes of een verlaagde algehele weerstand.
Doorgaans dragen bijna alle vrouwen de candida albicans schimmel al in hun lichaam. Belangrijk is dat je partner zich ook laat behandelen, ookal heeft die vaak geen of nauwelijks klachten. Anders blijf je het elkaar geven door geslachtsgemeenschap.
Aangezien vrijwel elke vrouw deze schimmel bij zich draagt en veel vrouwen met regelmaat last hebben van een schimmelinfectie, lijkt het mij niet logisch dat het van invloed is op je vruchtbaarheid.

Veel succes met zwanger worden en maak je niet ongerust wat betreft je infectie.

groet jackje

Terug
Bovenaan