Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ach, ik had ook een enorme buik. ik heb 3 keer een groeiecho gehad, en elke keer dachten ze weer dat ik een hele grote baby zou krijgen.
Als ik de 40 weken gepasseerd zou zijn wilde ze mij ook gelijk inleiden hierom.
mijn mannetje werd geboren, en hij was 48cm en 3005gr. een kleintje dus! inmiddels 8 week en nog net geen 4000gr
het zegt dus helemaal niks. maak je niet druk en geniet nog van die paar weken! ;-)
Ik snap niet waarom ze dan niet sws een groeiecho doen. Idedereen haar buik groeit anders. De ene heeft nou eenmaal een grotere buik dan de ander. Ik vind die meting niet betrouwbaar. Groeiecho kan ook afwijken, maardie heb ik liever dan voelen.
Geen zorgen maken iig. Ben je ook getest op suiker?
Ik had ook een enorme buik, 12 kilo aangekomen eind vd zwangerschap en ik zou een grote baby krijgen... Wat bleek; 3460 gram, 49 cm. Maar, ik had heel veel vruchtwater, bleek achteraf, waardoor mijn buik groot was!
Ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Bij mij hadden ze voor en rond de 30 weken ook gemeten en gaven ze aan dat mijn buik groter en baarmoeder hoger ligt voor het termijn waar hij zou horen te zitten. Ik heb toen een groeiecho gehad, maar de kleine man was precies volgens gemiddeld. Ik ben zelf maar klein, dus waarschijnlijk heeft het daar gewoon aan gelegen. Ook maar 5 kilo aangekomen en morgen uitgerekend. Het had verder niets met suiker te maken.
Als je op internet leest (en het aan mijn VK vraagt) dan zegt de omvang van je buik niks over de grootte van je kindje. Het kan ook zijn dat je baarmoeder gewoon wat groter wordt of dat je wat meer vruchtwater hebt.... Kan allerlei oorzaken hebben. Bij mij verwachten ze een kleiner kindje en blijkbaar is mijn baarmoeder ook aan de kleine kant (gemiddeld gezien), maar ja... Ik ben dan ook maar 1,56m. De VK zegt dan ook heel droog dat dit voor mij een prima grootte is. En voor mij voelt deze buik al enorm met bijna 28 weken. Bij mijn VK meten ze buikomvang ook niet, maar alleen de lengte van de baarmoeder.
Het is eigenlijk alleen maar fijn dat ze je goed in de gaten houden met groeiecho's. Is natuurlijk ook protocol, dus dat moeten ze gewoon volgen. Maar stel je kindje blijkt inderdaad te groot, dan kunnen ze daar rekening mee houden tegen het einde aan. Dat ze je niet te lang door laten gaan om complicaties bij jou en je kindje te voorkomen. Het is maar net hoe je het ziet Nogmaals, ik lees juist heel veel dat de grootte van de buik niks zegt over de grootte van je kindje...
Ik had ook een grote buik en ook daadwerkelijk een grote baby. Het kan dus ook gewoon kloppen Onze zoon is met 38+3 geboren en woog toen al bijna 4000 gram. Aardig op gewicht dus, voor die termijn. Ik kreeg ook geregeld groei echo's en ze hielden ons goed in de gaten. Uiteindelijk om andere medische redenen ingeleid, maar ben blij dat ik hem niet tot 40 weken gedragen heb! Nu zwanger van de 2e, bijna 30 weken, qua omvang weer hetzelfde, dus we worden wederom goed in de gaten gehouden!