??

A

Anoniem

Guest
hoi,

Ýls ik het goed begrijp dat wanneer je slijm hebt dat je dan hetmeest vruchtbaar bent, maar dat is dan toch nogniet de eisprong???
Want ik had namelijk ook slijm en toen heb ik wel gemeenschap gehad maar weet niet of dat het meest vruchtbaarst is.
Wie kan me er meer over vertellen, want laatst had ik een cyclus van 36 dagen

Zou iemand me aub wat meer hierover vertellen wat erboven staat?????

Hoi Eenzaam,

Dit heb ik voor je gekopieerd bij 9maand.com:

Het is je vast wel al opgevallen dat je slijmverlies verandert in de loop van elke cyclus. Het gaat er niet alleen anders uitzien maar ook de structuur en hoe je het aanvoelt, verandert.

Net na je menstruatie:
- een gele kleur
- korrelig en kleverig
- weinig slijm, voelt droog aan

Enkele dagen later is dit veranderd:
- de gele kleur is nu eerder een roomkleur geworden
- dik en minder kleverig
- meer slijm, voelt vochtiger aan

Tijdens je vruchtbare periode:
- helder, valt te vergelijken met rauw eiwit
- eerder vloeibaar, je kan er een draad mee trekken als je het tussen 2 vingers houdt
   en die langzaam opent
- veel slijm, voelt heel vochtig aan

En dit komt van babybrabbel:

Het cervixslijm en varentest
Deze methode houdt in dat je de afscheiding in de gaten houdt. Voordat je eisprong plaatsvindt, verlies je namelijk een ander soort afscheiding. Deze afscheiding is dikker en als je het tussen een wc papiertje zou houden, kun je er draden van trekken. Het voordeel van deze periode is dat het aangeeft wanneer jouw eisprong plaatsvindt. Deze afscheiding is van groot belang om zwanger te kunnen worden, omdat het de zaadcellen brengt bij de eicel. Als je tijdens de eisprong slijm uit de baarmoedermond zou nemen, dit op een glasplaatje uitsmeert, het laat drogen en het hierna onder de microscoop zou bekijken, dan heeft het de structuur van een varen. Door deze structuur van armpjes kan de zaadcel worden opgevangen. Dit slijm leidt de eicel door de baarmoeder naar de wachtende eicel. Voor een bevruchting is het dan ook noodzakelijk dat het cervixslijm van goede kwaliteit is. Op de afbeelding kun je zien hoe de varentest er uit zou zien. Het is ook van belang het verloop van het cervixslijm bij te houden op de tabel die je hier gedownload hebt.

Terug
Bovenaan