Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hi!
no worries. Hier met 7 maanden ook nog niks van dat. Met 8,5 maand ineens alles tegelijk. Zitten Rollen kruipen en optrekken ? het was een pittige maand want door al die nieuwe vaardigheden tegelijk was er ook een hoop frustratie en onrust. En slecht slapen ivm prikkels verwerken.
Dus het komt wanneer het komt denk ik. Maar alles tegelijk had niet zo persee gehoeven.
7 maanden is wat laat, maar nog niet persé een reden tot zorg. Speelt ze wel op haar buik? Je kan haar zelf vanuit ruglig naar buiklig rollen (met je hand om haar heup en dan 'duwen' naar buiklig). Het is best zwaar voor een baby om te rollen, daar hebben ze best wat kracht voor nodig. Die kracht bouwen ze vooral op door te spelen op de buik. En dan moet het vanzelf een keertje komen
(Ik ben kinderfysiotherapeut)
7 maanden is echt niet laat! Wij hebben fysio aan huis gehad. En stelde haar echt vaak de vraag of onze zoon niet achter liep. Ons buurmeisje scheelt 5 dagen met hem en die kruipt al. En het kindje van mijn vriendin (Is 3 weken jonger) die rolde al terwijl die van ons niks deed.
Onze fysio zei dat het echt nog niet hoeft en dat ze tot 9 mnd de tijd hebben.
Ons zoontje is 6 maanden en die rolt alleen nog maar van rug naar buik. Daarna is het janken omdat hij terug wil, maar dat niet kan.
Ieder kindje doet het op zijn of haar tempo.
Maar je niet druk. Je zou haar wel kunnen stimuleren door een speeltje wat ze leuk vindt voor haar te houden en langzaam achter haar hoofd leggen zodat ze het ziet. Of een speelgoedje naast haar maar wel dat ze er niet bij kan met haar arm zodat ze wel moet rollen. Zo hebben wij dit geoefend (duurde wel enige tijd hahha).
Hier een meneer van 9 maanden maar gecorrigeerd 7 maanden. Hij rolt absoluut niet op de buik en wil niet op de buik spelen. We oefenen wel alles wat de fysio ons voordoet maar ja. Als hij niet wil dan houdt het op..! Andere dingen gaan beter dus het komt vanzelf!
Hier een meneer van 9 maanden maar gecorrigeerd 7 maanden. Hij rolt absoluut niet op de buik en wil niet op de buik spelen. We oefenen wel alles wat de fysio ons voordoet maar ja. Als hij niet wil dan houdt het op..! Andere dingen gaan beter dus het komt vanzelf!