.

Ik ging met bloedverlies naar het zkh en bleek al 5 cm ontsluiting te hebben ? Kan gewoon een teken zijn dat de bevalling is begonnen. Ik wist niet dat ik weeën had. Leek meer op een beetje bandenpijn. Ik gok dat je bevalling is begonnen.

‘s Nachts hevig bloedverlies met 39 weken. VK gebeld en moest direct naar het ziekenhuis komen. Geen ontsluiting bleek, 5 uur later volledige ontsluiting. Later werd me verteld dat het bloedverlies dan toch ‘eerste tekenen’ waren. Succes! 

Bloedverlies kan zeker een van de eerste tekenen van de bevalling zijn!!
Zowel bij mij als bij 2 vriendinnen van me, begon het in de ochtend met bloedverlies en tegen de avond zetten de weeen door.
Dus best kans dat je binnen 24 uur je kleintje in je armen hebt. Succes!!

Bloedverlies
Vlak voor of tijdens de bevalling krijgt iedere vrouw, in meer of in mindere mate, bloedverlies. We noemen dit ook wel “tekenen”.
Het bloedverlies kan slijmerig zijn, maar ook helder. Het is niet de bedoeling dat dit bloedverlies blijft doorstromen of qua hoeveelheid gelijk is aan een menstruatie. In dat geval moet je direct bellen met de dienstdoende verloskundige. Ook bij twijfel over de hoeveelheid of bij ongerustheid mag je altijd contact opnemen.  

Ik geloof idd dat de bevalling is begonnen. Ik heb nu om de 5 min weeen en heb zojuist de 1e van een minuut gehad. Bedankt voor de reacties!

Terug
Bovenaan