Hier ook gehad, het komt en gaat weer. Zoon is nu 15 maanden en ik verschoon hem geregeld maar staand omdat het op het verschoningskussen niet te doen is ? je kan speeltjes proberen te geven of zoals regenboogje aan geeft: luierbroekjes zijn echt een uitkomst! 

Dat hebben wij op 't moment ook met onze zoon van 9,5 maand. Hij rolt steeds om en wil weg kruipen. Het enige wat soms helpt is hem afleiden met iets dat hij op dat moment wel interessant vindt (spiegeltje, pakje billendoekjes die hij leeg trekt). Soms helpt dat helaas niet en is het dus even huilen. Gelukkig is 'ie dat snel weer vergeten als ik klaar ben en hij weer kan kruipen. 

Onze dochter is ook 8 maanden. Herkenbaar! Ik geef haar altijd wat in handen en zing liedjes. Werkt aardig :) Luierbroekjes hebben wij (nog) niet. Stuk duurder en de zwemluierbroekjes vind ik niet eens heel handig...

Hebben wij ook gehad met mijn zoontje van ruim 14 maanden. Ik kreeg als tip van het kdv om duidelijk 'nee' te zeggen waardoor hij gaat beseffen dat hij gewoon stil moet blijven liggen. Leuk is het niet, maar het heeft bij ons gewerkt! Soms moeten we dat nu nog een keertje doen en dan is het even snikken, maar hij blijft wel stilliggen. Ik vond luierbroekjes namelijk geen handige dingen en ik vind dat hij ook moet begrijpen dat nou eenmaal niet altijd alles kan en dat hij even moet wachten. 

Herkenbaar, heeft mijn dochtertje ook veel gedaan. Nu is ze 14 maanden en ligt meestal weer keurig stil. 
Ik gebruik misschien een barbaarse manier, maar het werkt wel. Ik verschoon haar op de grond en ga bij haar billen zitten. Met mijn voeten houd ik haar schouders vast en met 1 handen haar beide voetjes. Ze kan zo nergens heen. Leuk vindt ze het niet, maar ze heeft wel schone billen. 

Terug
Bovenaan