-

Mijn zoontje (18,5maand) heeft helaas geen vast tijdstip dat hij wakker wordt. Het kan dus 6uur zijn, maar ook 7uur. Ik zet altijd om 06.15uur mijn wekker zodat ik kan douchen en als hij nog slaapt maak ik meteen het ontbijt zodat hij kan aanschuiven als hij wakker is. Hij heeft namelijk heeeel veel honger, dus s ochtends wilt hih ook zsm eten haha. Als mijn zoontje voor 6.15uur wakker is, dan ga ik douche zodra ik hem hoor. Hij krijst niet meteen, dus ik kan hem mooi even laten liggen en ik douche. Al heb ik ook al weleens gehad dat hij wel aan het krijsen was, maar ja, ik zal toch even een douche moeten pakken. Als ik ochtenden alleen moet doen, dan vind ik ze nooit zo fijn haha. Het is toch altijd fijn om een extra paar handen te hebben. 

Douchen als je dochter op bed ligt? Of anders in de ochtend douchen samen met haar. Dan leg je haar even op de grond ingewikkeld in een doek en dan eerst jezelf afdrogen en aankleden en dan haar afdrogen en aankleden. Of je dochter voor de douche zetten in een wipper en dan zelf douchen. Zoiets?

Wij moeten op werkdagen om 7 uur weg. Als mijn zoon wakker is (wat bijna altijd het geval is) krijgt hij eerst zijn fles, opfrissen, aankleden en in de box spelen. Voorheen ook wel eens in de wipstoel, maar daar klimt hij ondertussen uit. Als hij speelt ga ik even douche. Heel soms is dat huilen, maar dat is dan even jammer. Mama moet toch fris en fruitig zijn

Als ik moet werken, douche ik altijd de avond van tevoren. Mijn wekker gaat om half 6. In het meest ideale geval heb ik een uurtje voor mezelf waarin ik even wakker word, aankleed en opfris. Meestal is onze zoon om 6 uur wakker. Dan ben ik al aangekleed, geef 'm een fles en drink zelf een bak koffie. Kleed hem aan, ontbijten samen en dan fris ik me even op terwijl hij speelt. Om half 8 gaan we de deur uit. 
Ik doe de ochtenden doordeweeks ook altijd alleen. Doordat ik zelf vroeg op sta, gaat het altijd vrij relaxt. 

Terug
Bovenaan