.

Mijn zoontje maakt heel veel geluid in zijn slaap, van huilen tot blije geluidjes tot kreunen. Maar hij slaapt dan wel gewoon. 
Wij hebben om die reden gekozen hem vanaf 3 weken op zijn eigen kamer te leggen. Wij wonen in appartement en hij ligt bij onze hoofden met alleen een muur er tussen. De slaapkamerdeuren blijven open.
Sinds wij dit doen slaapt hij rustiger maar bleek ook dat hij al die voedingen niet nodig had! Hij slaapt dan ook al vanaf 4 weken van 23:00 tot 07/08.
Wij merkte zijn slaapgeluidjes aan als honger terwijl dit misschien dus niet zo was. Bij echte honger laten ze zit echt wel blijken.
Als je dochter lang kreunt dan zou ik er wel heen gaan. Maar misschien ook eerst alleen 'troosten' zonder meteen een voeding te geven? 

Ja lastig, hier ook een baby van 7 weken die snachts na 2,5/3 uur voeding begint te pruttelen. Zij krijgt borstvoeding en drinkt best snel, dus het is makkelijk haar snel even aan te leggen en weer in bed te stoppen. Ze slaapt dan weer door. Alleen om 3 u doe ik dan ook nog even haar luier. 
ook zij slaapt bij ons op de kamer en van elk piepje wordt ik wakker. Omdat bv bijna onbeperkt kan doe ik het maar gewoon. Haar zus was net zo, alleen die had kunstvoeding. Dronk daardoor ook te veel per dag. Na een half jaartje hebben we daarom bij haar de nachtvoedingen wateriger gemaakt en uiteindelijk zelfs alleen water gegeven. Dat kan met 6 weken natuurlijk nog niet, maar is allicht een idee voor later. Sommige kinderen hebben nu eenmaal wat meer voeding nodig dan anderen. Ze is er absoluut niet dik van geworden. Zeker toen ze later begon met lopen is dat puppyvet er zo van af.

Ik weet inderdaad niet zeker of het een hongersignaal is. Ik dacht eerst van wel, maar begin nu te twijfelen. 

Haar zus hebben we idd na 2 weken op haar eigen kamer gelegd omdat we beide niet sliepen van alle geluidjes. 
Maar onze jongste dochter huilde tot nu toe ook best veel snachts en om te voorkomen dat we beide niet meer zouden slapen, slaapt mijn vriend nu een halve nacht met haar beneden en ik ook een halve nacht. Zo pakken we beide nog een paar uurtjes.
Ik durf haar nu dus niet zo goed boven te gaan leggen omdat ik bang ben dat we dan beide voor alle voedingen wakker gaan worden en wilde daarmee gaan starten als ze langere rukken achter elkaar gaat slapen snachts.

Mijn dochters deden dat als newborn ook allebei! Op den duur wordt dat minder (ik weet niet meer vanaf welke week..) Hoort bij het baby-zijn, geen idee waarom ze het doen..
Ik liet ze altijd even kreunen en probeerde pas een voeding te geven als ze echt gingen huilen, dat was soms pas een uur later. Scheelt toch weer. Maar het is best irritant als je wakker ligt van het gekreun ja..
Maak je je er in elk geval niet druk om, het is iets heel normaals en het gaat over!

Ja mijn dochter kreunde ook een uur voordat ze daadwerkelijk wakker werd. Ik lag hierdoor al een uur wakker, daarom al snel naar haar eigen kamer gedaan en toen pas flesje gegeven als ze ging huilen.

Terug
Bovenaan