Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
In mijn ogen? Even een gesprekje plannen. Geef dan aan dat je een belangrijk telefoongesprek had, dat maar kort zou duren. En iets van 'toen jij toen boos kwam aangeven dat ik moest helpen, maakte dat mij een beetje boos, want daardoor voelde ik me onbegrepen' oid. Benoem de actie en wat dat met jou deed, dan kan een ander het niet onderuit halen..
Idd even een gesprekje plannen.
Wist je collega van tevoren dst je gebeld zou worden die dag? Je had het s ochtends natuurlijk even kunnen zeggen: 'Ik verwacht vandaag een belangrijk telefoontje, dus als ik even 5 minuten weg ben dan weet je waarom'.
Was het op dat moment druk in de winkel? Dan had je tegen de verloskundige ook kunnen zeggen: 'Sorry, kun je even terugbellen in mijn pauze?'
Als je binnenkort weer moet werken met die collega zonder dat het uitgepraat is, is dat niet fijn. Bied je excuses aan omdat je het even had moeten overleggen van te voren, en zeg ook dat je vond dat zij snel boos werd en dat je daar verdrietig van werd en dat je er erg mee zit.
Hoe ging het gesprek met de werkgever dan? Is er niks opgelost in dat gesprek?
Ik sluit me bij bovenstaande aan. Met een goede conmunicatie voorkom je een hoop conflicten.
Vroeg me ook af of je in de ochtend benoemd had dat he misschien gebeld zou worden? En als je dit niet wist (bij mij kwam het berichtje van vlk ook eerder dan verwacht) en de gemiste oproepen ziet begrijp ik dat dit heel spannend is maar je bent wel op je werk dus dat gaat voor naar mijn idee. Uiteraard is dat anders als je kindje er al is en er is een spoedgeval vanuit school ofzo maar in dit geval kwam het zich niet op 10 minuten of langer. Dus zou ik het juist vinden even te overleggen met je collega of je kunt bellen, kijken wanneer het uit komt en dan als je weer alleen bent bespreken wat het telefoongesprek was.
Verder zou ik nu inderdaad even met haar apart gaan zitten om het uit te praten de eerstvolgende keer dat je haar ziet of als dit lang duurt er iets over afspreken. En dan is het belangrijk om ook je eigen aandeel te zien in de situatie en daar je excuses voor aan te bieden. En om vanuit je eigen gevoel te benoemen wat het gedrag van je collega met je deed.