.

Krijgt hij toevallig geen tanden? Mijn dochter is 9.5 maand en haar boventanden voor zijn net door.. Ze heeft ook een poos slechter gegeten. Deze tanden doen echt zeer! 
Ze kunnen veel hebben hoor, ze hebben genoeg vetjes en reserves opgebouwd in de eerste babymaanden en zich zo vol gegeten dat ze écht wel wat weekjes kunnen teren op minder voedsel.
Ga er sowieso maar vanuit dat het eten veel minder wordt dan je gewend was. Vanaf 1 jaar gaan veel kindjes ineens veel minder en slechter eten en worden ze kieskeuriger. Is heel normaal. Als ik zie wat mijn oudste dochter van 2.5 jaar eet is dat heel weinig,  minder dan mijn dochter van 9.5 maand.. Maar ze groeit prima en geeft zelf wel aan waar ze behoefte aan heeft. Dreumessen en peuters worden ja kieskeuriger en ze hebben vanaf 1 jaar veeel minder nodig dan voorheen.

Krijgt hij toevallig geen tanden? Mijn dochter is 9.5 maand en haar boventanden voor zijn net door.. Ze heeft ook een poos slechter gegeten. Deze tanden doen echt zeer! 
Ze kunnen veel hebben hoor, ze hebben genoeg vetjes en reserves opgebouwd in de eerste babymaanden en zich zo vol gegeten dat ze écht wel wat weekjes kunnen teren op minder voedsel.
Ga er sowieso maar vanuit dat het eten veel minder wordt dan je gewend was. Vanaf 1 jaar gaan veel kindjes ineens veel minder en slechter eten en worden ze kieskeuriger. Is heel normaal. Als ik zie wat mijn oudste dochter van 2.5 jaar eet is dat heel weinig,  minder dan mijn dochter van 9.5 maand.. Maar ze groeit prima en geeft zelf wel aan waar ze behoefte aan heeft. Dreumessen en peuters worden ja kieskeuriger en ze hebben vanaf 1 jaar veeel minder nodig dan voorheen.

Ja ik had ook het vermoeden van tanden, hij heeft er momenteel 3. Maar van die 3 niet zo heftig gemerkt wat eten betreft.. hoop dat het een fase is..want hij krijgt  nu bijv. echt te weinig melk binnen.. 

Mijn zoontje is 1,5 jaar maar heeft ook genoeg tijden (gehad) dat hij nauwelijks eet en drinkt. Soms maar de helft of zelfs minder dan gewoonlijk. Op het moment is het altijd gissen, maar vaak zagen we dan na een tijdje inderdaad een tandje doorkomen. En soms konden we geen verklaring vinden. Ik heb het na een paar keer maar gewoon een beetje los gelaten. Lekker laten eten wat hij wil, en wil hij niet, dan ook geen strijd van maken. Zolang ze nog vochtige luiers maken en ze geen diarree, hoge koorts hebben o.i.d. zou ik mij geen zorgen maken :) Gaat vanzelf wel weer beter :) 

Misschien vindt hij het ook leuker om zelf wat stukjes te pakken en te eten ipv potjes en hapjes? Plakjes banaan bijvoorbeeld? Of zacht gekookte sperzieboontjes? Wij lieten ons zoontje al vroeg zelf wat pakken en dat helpt erg met het zelf eten en ontdekken. Dan kunnen ze ook zelf hun tempo bepalen en kom je zelf ook meer toe aan eten:)
Bij tanden kun je evt nog dentinox aanbrengen op het tandvlees, een uurtje voor t drinken bijvoorbeeld. Verdoofd wel een beetje dus even oppassen met verslikken (nooit meegemaakt, maar dat staat in de bijsluiter geloof ik). 

hier precies hetzelfde !! 10 maanden normaal echt een goede eter. ze heeft inmiddels 7 tanden en kan niet echt verder kijken of er meer aankomen . ze zitten ook in een mega sprong deze leeftijd. denk dat alles met elkaar te maken heeft :) ik laat het los !
komt wel weer goed 

Terug
Bovenaan