???

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben patries!
ik ben 22 jaar ik heb een wolk van een dochter.
en ik wil heeeeeel erg graag een tweede.
nou ben ik hier net nieuw en ben ik een beetje mee aan het lezen met jullie.
misschien heb ik wat tips voor jullie ( ik heb het tenslotte al een keer doorlopen allemaal).
maar mijn vraag is wat betekenen al die afkortingen van jullie?????????
net als rd ik kan er van alles op bedenken rode drap roze dag ga zo maar door.
maar ik weet nooit of het klopt zo heb ik er nog een paar gezien.
wie helpt mij op weg?!!
groetjes patries

Hoi Patries,

Ik lees ook al een tijdje mee, en reageer af en toe. Maar dit vroeg ik me ook al af.... en die rode drap....haha.....goed gevonden. Ik dacht meer aan rode duivel. Maar misschien heb ik het ook mis hoor. En NOD is volgens mij de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden. Misschien dat we maar even een woordenboek moeten gaan vastleggen!?!!

In ieder geval: Leuk dat je ook meeschrijft.

Ik ben Kitty, ben inmiddels 27 jaar, heb afgelopen dec. ons eerste kindje met 23 weken zwangerschap verloren, maar we willen nu toch proberen te gaan voor een tweede. We zitten nu in de eerste ronde, en ik loop al 1,5 week met buikpijn. Maar dit had ik mn eerste zwangerschap (volgens mij) niet zo heftig. Dus ik kan dit nog niet zo goed plaatsen. Misschien is er niets aan de hand hoor....maar ondertussen hoop ik het natuurlijk stiekum wel.

Succes met zwanger worden!!!

Liefs, Kitty

hoi kitty!

goed idee zo'n woordenboek vooral voor nieuwe gebruiksters.
haha beter houden we elkaar op de hoogte als we weer een nieuwe vertaling hebben gevonden.
maar wat een verschrikkelijk bericht van je kleine als ik daar over na denk komen er toch wel hele rotte dingen bij me boven.
want 23 weken is een echt kindje en dat moet er toch ook weer uit brrrrrrr.
weten ze wel hoe het kwam of zit je in onzekerheid.
als je zwanger weer zwanger bent kom je toch zeker wel onder controlle bij de gyn.
jeetje zeg ik denk dat je nu misschien ook wel buikpijn heb door de zenuwen.
dat zou ik wel hebben.
ik hoop dat ik je trouwens niet van streek!!!
maak lijkt me namelijk niet leuk om over te praten.
al is dat wel goed voor de verwerking van zoiets.
nou alvast heeeeeeeeeeel veel succes en ik hoop echt dat je zwanger bent en dit keer met positieve uitkomst!!!!!!!!!!!  
groetjes patries

Hoi Patries en Kitty,

Ook ik ben sinds gister nieuw op dit forum en zou een woordenboek zeker makkelijk vinden.. Ik heb bedacht dat RD idd iets is van Rode Dagen en NOD is volgens mij niet ongesteld dag..

Suc6 jullie ook met zwanger worden!

Hi Patries,

Geeft niet hoor, je mag het best vragen. Ik wilde er op zich niet al te veel over vertellen, want niet iedereen zit er op te wachten. Sommigen schrikken ervan, en juist omdat iedereen hier veel bezig is met het zwanger zijn, probeer ik het zo kort mogelijk hierover te houden, om niet iemand van streek te maken. Want een zwangerschap kan inderdaad misgaan en je staat er niet bij stil dat het jezelf ook kan overkomen.

In het kort:
We hebben onze zwangerschap afgebroken bij 23 weken, omdat ons kindje een ernstige hartafwijking en een te kleine longslagader had, met minimale kansen op overleven na een voldragen zwangerschap. Dus we wisten dat we hem gingen verliezen....maar moeilijk en emotioneel was het zeker. ik ben inderdaad gewoon bevallen (opgewekt dmv pillen), en ze hebben hem op mn buik gelegd, en ik had direct moedergevoelens! Het was een jongetje, en we hebben hem Danny genoemd. We zullen dit alles nooit meer vergeten, want het was wel een behoorlijke impact op ons leven, maar we weten dat dit wel beter zo is. Volgens het ziekenhuis is het een "foutje van de natuur" geweest. Maar inderdaad blijf ik extra onder controle, mocht het zover zijn.

Ik weet even niet meer of je nog meer vragen hierover had, maar dit is het wel zo'n beetje.

Maar ik blijf wel optimistisch hoor.

Liefs, Kitty

jeetje zeg!!!
maar wat wel positief is is dat het opgewekt is en dat je hem niet vanzelf al verloren bent!!.
meer kans dus op slagen deze keer.
heeeeeeel veel succes en wie weet zijn we straks wel samen zwanger
veel liefs patries

Hoi Patries,

Ja, dat is dan wel weer positief....maar spannend blijft het wel hoor. Zowieso hebben we een herhalingskans van 5%, omdat we het al hebben meegemaakt is het risico groter. Maar goed, daar gaan we niet vanuit. Ik denk wel dat iedere echo dubbel zo spannend wordt als voorheen....Maar het uiteindelijke doel is uiteraard een gezond kind in onze armen en daar gaan we voor!

En ja....die buikpijn zo kunnen komen van zenuwen.....maar het voelt alsof ik ongesteld moet worden, en dat duurt toch nog wel 1,5 week....

Wie weet zijn we inderdaad tegelijkertijd zwanger, kunnen we verder "kletsen" op het zwangerforum

Groetjes, Kitty

hey dat zou wel gaaf zijn als we tegelijk zwanger zijn!!!
ik had gister misschien een eisprong zo voelde het teminste.
ik denk dat ik over twee weken kan testen zou leuk zijn als we tegelijk kunnen testen.
maar jij kan dan al eerder testen.
hoelang zijn jullie al aan het proberen.
ik sinds vaderdag pas.
ik ben erg benieuwd hoe vruchtbaar ik ben.
groetjes patries

Terug
Bovenaan