..

Leerplicht is inderdaad vanaf 5. Scholen mogen hier natuurlijk wel andere ideeën over hebben, maar wettelijk gezien is je kind onder de 5 nog niets verplicht.
Dit is van de site van de Rijksoverheid: "De meeste kinderen gaan al naar school als ze 4 jaar zijn. Maar zij vallen dan nog niet onder de leerplicht.  U bent dus niet strafbaar als u uw 4-jarige kind thuis houdt. De leerplichtambtenaar kan hier niets tegen doen. De leerplicht begint op de 1e dag van de nieuwe maand nadat het kind 5 is geworden. Vanaf dat moment zijn ouders of verzorgers ook strafbaar als zij hun kind thuis houden."
 
Precies wat hierboven wordt gezegd. Ze zijn niet leerplichtig, maar ik kan me indenken dat de school het niet wenselijk vindt, zeker nu de kinderen net weer een beetje in een ritme komen tot de zomervakantie. Als juf zijnde ben ik er om die reden dan ook geen voorstander van, maar de school mag het zeker niet weigeren.
 
Omdat de vraag al beantwoord is door school of ik een dubbele reactie plaats. Lijkt me irritanter om 2 keer hetzelfde bericht te lezen. Ik vind het ook irritant dat ik niet gewoon berichten helemaal kan verwijderen maar ik denk dat dat een taak is voor ouders van nu 
 
Terug
Bovenaan