Ik herken niet precies wat je schrijft, maar wij hebben hier ook een dreumes met eisen. Hij eet dan wel brood uit het vuistje, maar avondeten is hier sinds ruim een maand een 'ramp' (hij eet het gewoon niet, wat we ook proberen). Soms werkt gladpureren hier ook, maar lang niet altijd. Hapjes uit een potje at hij sowieso al niet, vanaf het begin moet hij daar niets van weten. Brood eet hij graag, maar niet met alles erop. Ene keer is avocado prima, andere keer spuugt hij het letterlijk uit.
Heb verder niet echt tips, alleen dus herkenning en dat het er denk ik bij hoort voor sommige kindjes.. vind het zelf ook lastig. Omdat hij dus geen potjes wil al vanaf het begin, maak ik alles zelf. Op zich niet erg en doe het met liefde, maar soms voelt het ook persoonlijk (vind het stom als ik het zo opschrijf maarja, op sommige drukke stressvolle dagen waarop ik ook met werk zit en energie in zijn eten steek voelt het gewoon kut dat hij het uitspuugt).
Hij weigert warm eten ook op het kdv, en bij m'n ouders, dus aan ons ligt het niet - het 'ligt' echt aan hem. Daar geven ze aan consequent te blijven. Dus blijven aanbieden, of hij het nou eet of niet, en geen andere dingen geven (behalve misschien voor het slapen een bakje yoghurt). Dat proberen we nu maar en we gaan er maar vanuit dat het een fase is.... zucht. Wel geven we hem extra vitaminen en probeer ik te zorgen dat hij 'verkapt' toch wat voedingsstoffen binnen krijgt (pannenkoekjes met groente erdoor bijv en Brinta door de yoghurt).
Ik had voor ik een kind kreeg altijd het idee dat eisen qua eten bij een kind aan de ouders lag. Nou shame on me hier, want heb daar echt op terug moeten komen.
Succes!