.

Ik herken niet precies wat je schrijft, maar wij hebben hier ook een dreumes met eisen. Hij eet dan wel brood uit het vuistje, maar avondeten is hier sinds ruim een maand een 'ramp' (hij eet het gewoon niet, wat we ook proberen). Soms werkt gladpureren hier ook, maar lang niet altijd. Hapjes uit een potje at hij sowieso al niet, vanaf het begin moet hij daar niets van weten. Brood eet hij graag, maar niet met alles erop. Ene keer is avocado prima, andere keer spuugt hij het letterlijk uit. 


Heb verder niet echt tips, alleen dus herkenning en dat het er denk ik bij hoort voor sommige kindjes.. vind het zelf ook lastig. Omdat hij dus geen potjes wil al vanaf het begin, maak ik alles zelf. Op zich niet erg en doe het met liefde, maar soms voelt het ook persoonlijk (vind het stom als ik het zo opschrijf maarja, op sommige drukke stressvolle dagen waarop ik ook met werk zit en energie in zijn eten steek voelt het gewoon kut dat hij het uitspuugt).
Hij weigert warm eten ook op het kdv, en bij m'n ouders, dus aan ons ligt het niet - het 'ligt' echt aan hem. Daar geven ze aan consequent te blijven. Dus blijven aanbieden, of hij het nou eet of niet, en geen andere dingen geven (behalve misschien voor het slapen een bakje yoghurt). Dat proberen we nu maar en we gaan er maar vanuit dat het een fase is.... zucht. Wel geven we hem extra vitaminen en probeer ik te zorgen dat hij 'verkapt' toch wat voedingsstoffen binnen krijgt (pannenkoekjes met groente erdoor bijv en Brinta door de yoghurt).
Ik had voor ik een kind kreeg altijd het idee dat eisen qua eten bij een kind aan de ouders lag. Nou shame on me hier, want heb daar echt op terug moeten komen.
Succes! 
 
Hey.. wat goed om te horen om niet de enige te zijn...
Zelf laten eten werkt hier bijv. ook niet.. hij vindt alles op de grond gooien en dan nakijken echt vele malen leuker... 
Potjes eet hij wel... maar alleen de 6mnd potjes zonder stukjes...  maar grote stukken wat harder voedsel durf ik ook gewoon niet goed.. toen hij net brood kreeg at hij echt flinke stukken en was die boterham zo op en nu... kleine stukjes en ik mag blij zijn als hij een halve eet... ik geef mn ventje ook wat extra vitamines en van die fruitpotjes en yoghurt oid gaat meestal wel erg goed..  
Lastig lastig...
 
Hier ook een meisje van 12 maanden. Eet goed fruit en yoghurt en 2 flessen. Brood is drama. Maakt niet uit op welke manier ik het aanbied. Ze eet niks. Heeft het wel gedaan dus ze lust het gewoon maar de laatste maand zit ze in de weiger-fase. Ze frut alles uit dr mond, echt frustrerend. Avondeten ook alleen glad gepureerd en max 100gram. 
Mijn oudste dochter had dit ook hoor. Ze is nu bijna 3 en nog steeds geen grote eter maar qua structuur eten is het helemaal goed gekomen.
Ik werk op een kinderdagverblijf en zie kinderen van 12 maanden oud soms 3 boterhammen naar binnen schuiven. Ik ben al blij als ze 2 stukjes doorslikt en mn oudste dochter eet serieus ook maar 1 boterham per maaltijd. Geen idee waar mijn kinderen van groeien, vooral van fruit en zonlicht denk ik haha.
Ik vind het ook frustrerend dat ik zulke 'slechte' eters heb. Maar ik heb na 2 kinderen ondertussen alles wel geprobeerd en ik weet zeker dat je dit niet volledig in de hand hebt. 
Geen tips, wel erkenning ;)
 
Hier ook een meisje van 12 maanden. Eet goed fruit en yoghurt en 2 flessen. Brood is drama. Maakt niet uit op welke manier ik het aanbied. Ze eet niks. Heeft het wel gedaan dus ze lust het gewoon maar de laatste maand zit ze in de weiger-fase. Ze frut alles uit dr mond, echt frustrerend. Avondeten ook alleen glad gepureerd en max 100gram. 
Mijn oudste dochter had dit ook hoor. Ze is nu bijna 3 en nog steeds geen grote eter maar qua structuur eten is het helemaal goed gekomen.
Ik werk op een kinderdagverblijf en zie kinderen van 12 maanden oud soms 3 boterhammen naar binnen schuiven. Ik ben al blij als ze 2 stukjes doorslikt en mn oudste dochter eet serieus ook maar 1 boterham per maaltijd. Geen idee waar mijn kinderen van groeien, vooral van fruit en zonlicht denk ik haha.
Ik vind het ook frustrerend dat ik zulke 'slechte' eters heb. Maar ik heb na 2 kinderen ondertussen alles wel geprobeerd en ik weet zeker dat je dit niet volledig in de hand hebt. 
Geen tips, wel erkenning ;)
 
Terug
Bovenaan