.

Hier ook tot het einde verschrikkelijk moe geweest bij de 2e. Dat was met een dichte opvang door corona en werkende vent best een uitdaging. Gaat jouw kindje naar de opvang? Of evt een opa en/of oma die een dag ik de week willen oppassen zodat jij een dag kan bijtanken?

Heel herkenbaar! Inmiddels bijna 38wkn zwanger en een dreumes van 20mnd.
De combinatie van gesloten opvang en het werk wat doorging vooral in november/december 7/7 gewerkt van sochtends vroeg tot savonds laat (wij zijn beiden zelfstandigen) met daarbij een problematische zwangerschap maken het erg zwaar. 
Wij hebben een paar weken terug gevraagd of onze ouders en mijn schoonzus onze dochter extra konden opvangen, zodat ik mijzelf nu kan opladen voor de naderende bevalling. We hebben nu voor de doordeweekse dagen volledige opvang geregeld hetzij via familie hetzij via kdv zodat ik mijn dagen nu kan gebruiken om te rusten. Baal er wel erg van omdat ik vind dat een kind ook zeker aandacht nodig heeft van de ouders, maar voor mijzelf is het beter dat ii nu volledige rust kan pakken. 
Wellicht is het vor jou ook mogelijk om extra opvang te regelen via familie of kinderopvang zodat je (als is het maar 1 dag in de week) helemaal voor jezelf hebt. 
Sterkte! 

Ik ken t. 30 wkn nu en een peuter van 2...zelf al dikke 2 mnd heel vermoeid. Het enige wat me helpt is een goed ritme (schema) aanhouden. Ik werk 5 dagen in de zorg, en het helpt dus wel elke dag zelfde tijd wekker, zelfde tijd eten, naar bed, douchen, ook peuter loopt nu absurd strak op schema enz. Dan moet er wel niks ‘tussendoor’ even gebeuren . Dat breekt me op namelijk. Het gaat nu gewoon even niet anders. Als ik dat ritme 1dagje loslaat slaat die vermoeidheid extra hard toe. Dus volhouden. 1 pluspunt: door dat corona gezeiver heb je toch niks wat afleid ofzo ?? hopelijk helpt het jou ook erdoorheen , zo’n tijdelijk ‘streng regime’ leventje! ?

Terug
Bovenaan