..

Ik ben een jonge moeder (25 jaar) van een dochter van 1,5 en ben zwanger van de tweede, 14 weken. Ik doe een hbo bachelor (ong. 25 uur per week) en heb daarnaast nog een baan (12 uur per week) en natuurlijk huishouden etc. Mensen verklaren mij voor gek maar het is echt te doen! Ik heb 3 dagen opvang voor de kleintjes en de rest doe ik vooral s”avonds of in het weekend als de kleine even slaapt. Ja het is een druk bestaan en ja het is pittig, maar als je iets wilt dan kan je het! Als ik straks ga bevallen heb ik tijdelijk even iets minder vakken en kan ik wat rustiger aan doen. Na 1,5 maand na de bevallig ga ik weer volledig alles oppakken, zodat ik zo min mogelijk vertraging oploop. Even je studie op hold zetten zodat je rustig van je kleintje kan genieten is ook geen schande hoor, doe waar je je goed jij voelt. Wss heb je wel recht op uitkeringen etc. Laat je daarom goed informeren. Heel veel succes, je kan dit!

Ik ben ook alleen staande, fulltime baan en nu 25 weken zwanger, vond het in het begin ook echt lastig maar heb gelukkig veel steun van familie en vrienden! Het komt goed!

Ik weet niet hoe je/jullie nu wonen, maar het is belangrijk op tijd goede huisvesting te zoeken. 

Daarnaast inderdaad toeslagen aanvragen en inschrijven op een kinderdagverblijf, zodat je je studie af kunt maken. Waarschijnlijk hoef je daar maar een erg kleine bijdrage voor te betalen.

En, als je vriend het kindje wel wil erkennen: maak nu duidelijke afspraken over de financiën, zodat je kindje straks ook kan studeren. 

Terug
Bovenaan