-

<p>Hoi allemaal,Op dit moment zijn wij bezig met onze kinderwens en wonen we in een gehorig appartementencomplex. We wonen hier heel erg fijn, het appartement is ruim en ligt op een hele mooie locatie aan het groen. Het enige nadeel is dus dat het gehorig is. We hebben geen overlast van buren (gelukkig) maar ik denk wel steeds vaker na over straks, wat als onze baby er is? Het lijkt me heel erg vervelend als onze buren daar “last” van hebben. Het lijkt me nog vervelender om daar mee bezig te zijn elke keer als je kindje huilt.  Zijn er meer mensen die in een zelfde situatie zitten of hebben gezeten? Soms denk ik wel eens na over verhuizen puur en alleen om die reden, maar we wonen hier toch heel erg fijn..</p>

Tsja het hoort er toch een beetje bij he, en mensen moeten dan toch verdraagzamer zijn.. jij kan er ook niks aan doen dat t gehorig is. Los daarvan is de kans dat je een huilbaby zou krijgen verwaarloosbaar, en een paar keer huilen op 24 uur moet maar worden geaccepteerd. Je kan de boel moeilijk geluidsdicht maken he. Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ok woonde eerst ook in een prachtig appartement in Den Haag. We zijn na twee jaar verhuisd omdat de onder buurvrouw iedere ochtend om zeven uur aan de deur stond. Ze had last van geluid, het leek wel een bolderkar die door het huis raasde! Kleine man was toen nog maar vier maanden en begon net met trappelen op de grond, daar hadden we dikke matten voor gehaald maar het mocht niet baten. We waren zo klaar met het gezeur dat we zijn vertrokken.
Dit is natuurlijk alleen mijn verhaal maar ik wil er mee zeggen dat je niet continu op je tenen moet gaan lopen. Dat deed ik wel en dat was echt niet leuk. Vandaar voor verhuizen gekozen.

Wij wonen in eengezinswoningen die net zo goed geïsoleerd zijn als kartonnen dozen. 
Mijn lieve buurvrouwtje geeft aan dat ze geen last van ons heeft, huilen hoort er soms nou eenmaal bij. Inderdaad een stukje verdraagzaamheid hoort erbij. En natuurlijk is er een verschil tussen "normaal" herrie maken (dus je baby huilt omdat het iets nodig heeft o.i.d.) en je oudere kind onnodig hard laten gillen ofzo... ik denk dus dat je je er niet te druk om moet maken. Kinderen horen er nou eenmaal bij.
Daarnaast is het goed voor je kind om op te groeien in een meer gehorige omgeving. Zelf kom ik van een boerderij in the middle of nowhere, ik ben een prinses op de erwt als het om omgevingsgeluiden gaat en kan niet inslapen als het gehorig is.
Mijn zoontje daarentegen kan in slaap vallen door de leefgeluiden en werd van de week niet eens wakker toen er in onze slaapkamer keihard een deur dicht waaide (met gipsplaten als tussenwandje).

Het hoort er inderdaad een beetje bij, het is echt geven en nemen in een gehorig appartementencomplex. Wij hebben een zoontje van 1,5 en een baby van nu 6 weken. We hebben een lieve onderbuurvrouw die het allemaal prima vindt maar ik weet zeker dat onze oudste best wat overlast geeft al doen we enorm ons best dit te beperken (denk aan dubbele ondervloer in de woonkamer en zijn kamer). Het gehuil van een baby hoor je niet zo snel hoor, tenzij het echt volume standje 10 is zeg maar. Je hoort een krijsende dreumes veel sneller.

Maar het is dus ook nemen, want geloof me soms word je gek van de klusgeluiden van je buren. En dan ligt de baby nèt op bed. Onze bovenburen geven soms ook overlast maar ach, dat moeten we dus op de koop toenemen (tenzij het natuurlijk de spuigaten uitloopt ?). Wij wonen hier nu ook naar ons zin want fijne groene omgeving en een enorme speeltuin voor de deur.

Hey, Ik weet natuurlijk niet hoeveel buren je hebt maar mijn situatie is als volgt. Ik woon in een herenhuis waar in drie appartementen zijn gevestigd allemaal erg gehorig. Ik ken deze buren van gezicht en ik denk niet dat er echt een probleem zal ontstaan. Al gaat mijn gedachte er ook soms naar uit dat ze straks heel veel last gaan hebben. Mijn partner kwam dan ook met het idee om twee luxe cadeau doosje te maken zodra de baby er is. Dit met wat ludieke dingen er in zoals oordopjes of gewoon iets lekkers te eten en drinken. Misschien een kortingsbon voor een nachtje weg. Dit geven we dan aan onze twee bovenburen. De buren aan de zijkant hebben gewoon dikke pech ? 

Super leuk idee. Zo laat je meteen weten dat je er rekening mee houdt en creeer je  waarschijnlijk al wat verdraagzaamheid ;).
Wij hebben zelf pas een kindje gekregen toen we al in een eensgezins nieuwsbouwhuis woonden maar hiervoor woonden wij ook in een erg gehorig appartement. Ik ben wel eens 's nachts wakker geworden omdat de baby van de bovenburen huilde maar om nou te zeggen dat ik dat erg vond,... harde muziek, een luid sexende buurvrouw, binnen rondlopen met hakken aan,.. dat soort geluiden vond ik veel storender dan een baby. 

Terug
Bovenaan