.

Ik herken wel wat je zegt. Mijn jongste is nu ook 20 maanden, de oudste is 3.5 jaar. Zij was 21 maanden oud toen haar zusje geboren is, dus 2 jaar terug zat ik in exact dezelfde periode als jij nu ;)

Ik vind de periode van 1.5 tot 2 jaar vele malen pittiger dan de periode ná 2 jaar. Iedereen roept altijd: wacht maar tot ze 2 worden! Maar dat vond ik dus erg meevallen...

Mijn jongste heeft ook geregeld driftbuien, wordt stront chagrijnig wakker uit haar slaapje soms en dan is ze het eerste uur niet te doen... Ze vraagt ook veel of ik haar optil, weet niet waar ze mee moet spelen en gaar mokken in het hoekje van de keuken. Inslapen is ook weer drama op het moment, het duurt een uur met een hoop gekrijs elke avond voor ze slaapt...

Het scheelt hier heel erg dat de oudste haar ook meeneemt in haar spel, dus is ze meer afgeleid en niet 100% op mij gefocust. Maar we gaan zeker 2 a 3x per dag de deur uit.

Vanochtend bijvoorbeeld om 8.00 naar de bakker en speeltuin, om 10.30 naar de AH en vanmiddag om 15.30 naar de stad voor een ijsje en daarna nog even in de tuin met de watertafel gespeeld. 2 a 3x per dag een uurtje weg, dat doe ik vaak. Ze hebben dat gewoon nodig en op zulke mooie dagen is het alleen maar super fijn.
Zodra we op pad zijn, gaat het vaak erg goed en is er weinig drama. Blijf ik 3 uur lang in de woonkamer spelen met ze, is er geen houden aan. Ze moeten echt luchten...

Verder zit ze hier soms ook op de gang, vanmiddag nog. Helpt hier goed. Ze wilde geen lunch. Eenmaal terug aan tafel eet ze zo dr bordje leeg.

Ze praat hier al wel heel goed,zinnetjes van 2 a 3 woorden. En als ik bv. vraag: waar is papa? Zegt ze: Papa werken. Ze begrijpt álles. Maar alsnog is deze leeftijd pittig. Lekker uitproberen en je moet ze nog 24/7 in de gaten houden. En je zwangerschap helpt vast ook niet mee.

Het wordt beter! Sterkte! Blijf consequent en tel tot 100! :)

Super bedankt!!! Ik denk soms.. waarom wilde ik ook alweer zo graag een 2e...
Maar hier ook 2 a 3 keer naar buiten. Maar ivm met bekkenpijn kan ik zelf gewoon soms niet meer.. gelukkig werrkt mn man thuis die gaat graag even wandelen in zijn pauze en neemt hem dan mee. Vaak slaapt hij dan ook in de wagen.. scheelt weer een hoop gedoe met n slaapje in bed.. en einde vd middag gaat hij vaak nog eens...

Fijn om die herkenning te horen.. ik merk wel dat mn zoontje heel makkelijk is als ik ergens ben waar andere kinderen zijn.. dan hoor je m niet... en dat spel neemt hij dan ook thuis over...
Nou ja hopen dat het met 2 jaar beter word dan en dat hij eens gauw gaat praten..

Bedankt iig..

Da's hier ook ja. Zodra we ergens anders zijn of als er iemand bij ons op bezoek is, kunnen ze wel een uur lang spelen. Maar ik geloof dat dat wel normaal is helaas haha ;)

Ik werk op een kinderdagverblijf en zodra kindjes opgehaald worden, gooien ze zichzelf soms ineens brullend op de grond of krijgen ze een driftbui ofzo, terwijl ze de hele dag lief waren. Bij papa en mama kunnen ze zichzelf zijn en maken ze extra drama, zo werkt het gewoon... helaas ook bij mn eigen kinderen ;)

Mn man ligt overigens nu ook weer naast mn dochter omdat ze weer niet wilt slapen. Drama. Soms gaat het weken goed, en dan weer een week lang gedoe met slaapjes. Dat put je uit, ik snap dat heel goed! Zeker als je hoogzwanger bent

Ik heb mezelf ook vaak afgevraagd in die periode waarom ik er 2 in 2 jaar tijd wilde. En ook de eerste maanden na de bevalling van nummer 2 nog wel.. het is mega pittig soms, 2 ukkies. Gelukkig worden ze bij mij nu wat ouder en is er meer rust in de tent.

Probeer ook echt nog een beetje te genieten van je ene kindje, deze periode komt nooit meer terug. Binnenkort heb je je handen echt 24/7 vol met 2 kids en bijna nooit meer een moment zónder kinderen, dus probeer dit ook echt nog even te koesteren en juist leuke dingen te ondernemen met je kindje!

Wauw!!!!! Dit is echt heel herkenbaar. Ook een dreumes van 20 maanden en ook 37 weken zwanger en zegt dezelfde woorden... Ik had dit precies zo kunnen typen. Zwaar is dat he?! Gaat hij nog wel naar de opvang af en toe zodat je rust hebt?

Terug
Bovenaan