.

Volgens mij maakt dat niks uit. Dat babytjes zulke krampjes hebben heeft er gewoon mee te maken dat de darmpjes nog niet helemaal ontwikkeld zijn wat duurt tot ze 3 maanden zijn. Of je nou kraanwater of barleduc gebruikt dat staat los van de darmpjes.

Ik heb bij onze twee kinderen gewoon kraanwater gebruikt, dat opwarmen in de magnetron en dan de schepjes kunstvoeding erin en even schudden of roeren. Ze hebben allebei weinig last van darmkrampjes gehad. Ik vind kunstvoeding al duur genoeg, en om er dan ook nog water voor te kopen lijkt het mij wel heel prijzig worden. Het is natuurlijk ook waar jij zelf het prettigst bij voelt maar of bar Le duc of gewoon kraanwater verschil maakt bij krampjes lijkt mij niet.

Je kunt beter nu zelf starten met probiotica slikken en dat straks je kleintje ook blijven geven. Dat deed bij ons veel meer tegen de krampjes dan alle andere trucs die we bij ons eerste kindje hebben uitgehaald (waaronder de fles maken met BarleDuc)

Geloof niet dat bar le duc effect heeft op darm krampen. Maar goed, ieder zijn ding. En proberen kan altijd. Wij gebruikten wel vanaf de geboorte infacol. Bij beiden weinig krampjes. Dus infacol was mijn ding ?

Wat is dan het idee erachter? Kraanwater in Nederland is van betere kwaliteit en moet aan meer eisen voldoen dan gebotteld water. 
Als het gaat om calcium/kalk, dat zit in veel grotere hoeveelheden aan het melkpoeder toegevoegd dan in kraanwater zit. 
Krampjes komen door onontwikkelde darmen en dat heeft gewoon wat tijd nodig. Ik heb nooit middeltjes gebruikt, ons kindje heeft van week 6-8 iets meer last gehad, was goed te helpen/troosten met massage en een warmtekompres. 

Kunstvoeding met barleduc , spa of borstvoeding. Krampjes voorkom je niet. Het heeft te maken met de ontwikkeling van de darmen. Voel jij je er goed bij om mineraalwater te gebruiken dan moet je dat vooral doen vrouw. Maar voorkomen kun je het helaas niet. Wel verzachten met bijv. infacol

Terug
Bovenaan