Wij hebben het telkens na de eerste goede echo gedeeld, wat bij mij telkens rond de 6 weken was (ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Dat is bij 2 van de 5 zwangerschappen überhaupt voorgekomen, en 1 daarvan ging daarna alsnog mis. De rest van de zwangerschappen hebben we gedeeld toen het al misgegaan was, omdat we het toch wel heel belangrijk vonden om er toch over te kunnen praten. Het heeft immers een behoorlijke impact op hoe je je voelt.
Behalve dat zijn situaties ook belangrijk. Bijvoorbeeld delen voor het trouwjurken passen is best logisch, omdat jij dan waarschijnlijk volop bezig bent met: past het dan nog wel als ik ga trouwen, omdat je weet dat je lijf gaat veranderen. Maar ook voor een gepland etentje oid kan een logisch moment zijn, als je ineens niet meer wilt eten of drinken wat je anders wel altijd deed en geen zin hebt om smoesjes te verzinnen.
Ik denk dat je het moet delen wanneer jij en je partner het gevoel hebben dat jullie het liever willen delen dan geheim houden, je voelt zelf waarschijnlijk prima aan wie je het al wel wilt vertellen, en wie nog niet.