...

4-5 lakens 3 dekens hoeslakens, matras, matrasbeschermer zijn van aerosleep. Wanneer wij het bed lager gedaan hebben slaapt hij nu alleen in een slaapzak ipv een laken en deken. Ik raad je daarom aan om niet veel lakens en dekens te kopen.

Twee dekens, een wat dikkere en een dunnere. Een aerosleepmatras en dan nog 2 hoeslakens van aerosleep. En 3 lakens. Deze gebruik ik ook voor in de kinderwagen.

Wij hadden aan 1 deken, 2 laken en een 4 hoeslakens genoeg (later alleen meer hoeslakens gekocht omdat de tweede veel spuugde) . Alleen de eerste maand hebben we de deken gebruikt, onze kindjes zijn behoorlijk bewegelijk en kropen onder de dekentjes dus al snel overgegaan naar een slaapzakje. Mocht je tekort hebben bestel je het online en vaak de volgende dag al in huis. 
Voor borstvoeding is een goed voedingskussen fijn. Ook handig om mee te slapen tijdens de zwangerschap. Nu zijn onze kindjes 3 jr en 7 mnd en gebruiken wij het kussen nog steeds zodat ze er lekker tegenaan kunnen zitten enzo. 

Een matras met daaromheen een waterdichte molton. Daarop een hoeslaken. Geen aerosleep, gewoon normaal. Verder 1 deken en 3 lakens. Heb bij de eerste vrij lang een deken met laken gebruikt, ook toen ze na 2 weken al in een slaapzak ging. Bij de tweede maar een paar weken gebruikt. Ze is een buikslaper en daardoor al snel in een slaapzak.

Voor de borstvoeding genoeg zoogcompressen, als je borsten in het begin veel lekken gaan die erg hard. Horigon dry zijn echt top! Te bestellen via internet. Nemen veel meer vocht op als die je bij de drogist kan kopen.
Tepelzalf is fijn, al vanaf de eerste voedingen gebruiken zodat ze niet stuk gaan.
Voedingskussen vond ik een onhandig ding, eigenlijk alleen in de kraamweek gebruikt. Maar daar kom je snel genoeg achter of je het fijn vind.

Alles gekocht van de lijst en heb de helft niet gebruikt ? Sws het wiegspul niet want dat paste niet in de co-sleeper (yes foutje van mezelf). Verder vind ik lakens maar ondingen.
Heb van prenatal de waterdichte molton, dat was de enige waar bij staat dat deze ook ademend is. Verder voor in de wieg van alles 3 echt meer dan genoeg, je hebt toch continu een hydrofiele doek erin en doorlekken gebeurde bij ons pas vanaf een half jaar. 

Als je meteen ledikant doet zou ik er wel een stuk of 3 aanschaffen. Wij doen een gewone molton erover. En 2 dunne dekens van 0,5-1 tog. Is het warm doe je er 1, is het koud doe je er twee. Maar in het begin slapen ze helemaal onderaan en zit die deken nog dubbel ook dus nog warmer. 
Voor borst/flesvoeding hadden we een fauteuil en toen het kouder werd en hij nog te klein was voor een slaapzak een deken om over hem te leggen.

Ja iets om een doorlekkende luier op te vangen voor het in t matras trekt is fijn. Dan een hoes daarover. Een dikkere en een dunnere deken is voor t ledikant wel handig vind ik, plus 2x laken (1 was, 1 op bed). Al is een slaapzak nog beter (als t echt koud is doe ik en slaapzak en deken). En voor borstvoeding zeeeeker tepelzalf (ik tip purelan van medela), zoogcompressen.. en ik heb een goeie kolf en dr brown flessen (na 3 weken kreeg ze een flesje per dag om te wennen). En ik was wel fan van de bewaarzakjes van medela voor melk, als je voorraad gaat opbouwen.

Terug
Bovenaan