....

Ik had ook een lage bloeddruk tijdens mijn zwangerschap en de verloskundige adviseerde toch om af en toe iets van drop en cola te nemen. Dan niet een hele zak en fles in een keer, maar een aantal dropjes verdeeld over de dag en een blikje cola verdeeld over de dag. Elke keer een slokje. Dat hielp mij goed! Je hebt ook zero sugar zero cafeïne cola trouwens. De lage bloeddruk bleef mijn hele zwangerschap maar na een tijdje had ik er geen last meer van.

Wat is er mis met zoet? Ik eet iedere dag nutella en weet ook de koekjestrommel wel te vinden.. alles met mate hoor. En als je de gezonde optie wil zijn er altijd aardbeien, frambozen.. tenzij je zwangerschapssuiker hebt zou ik gewoon lekker blijven genieten van zoetigheid!

Ik heb ook een te lage bloeddruk. Ik kreeg het advies bouillon te drinken. Die pak zoiezo elke ochtend een kopje tussendoor. Ik heb gewoon zo'n potje tuinkruiden bouillon van Maggi. Ook tussendoor zoute dropjes, ene dag meer dan de andere dag. De reden dat ze afraden veel dropjes te eten is dat je daar een hogere bloedruk van kunt krijgen, als je een (te) lage bloeddruk hebt is dat dus niet van toepassing is mij verteld. Al zal een hele zak natuurlijk ook niet goed zijn haha.

Kijk je moet natuurlijk overwegend gezond eten, maar je mag echt wel zoetigheid hoor. Tenzij je inderdaad zwangerschapsdiabetes zou hebben, dan ligt het anders. Zou er gewoon zo nu en dan lekker aan toe geven. Ik eet ook gewoon zoet beleg op brood en elke dag wel wat lekkers zoals stukje chocola.

Drop heeft idd te maken met de hoge bloeddruk maar als die juist laag is kan een dropje prima :)

Terug
Bovenaan