.

Hoihoi,

Hier juist het tegenovergestelde, onze kleine drinkt juist weinig. Ook ik zat er net even over in. Maar dit las ik op het Voedingscentrum:
Als je je kindje voedt op verzoek, krijgt het bijna nooit te veel of te weinig. Ze geven het zelf goed aan.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/hoeveel-drinken-heeft-mijn-baby-nodig-.aspx

Dit heeft mij iets gerust gesteld. Misschien heb je er iets aan!

Liefs

Tsja moet je dan je kindje laten huilen van de honger? Gelukkig heb ik met bv dat probleem niet, maar ik zou zelf vooral mn gevoel volgen.. evt wat meer water toevoegen aan de fles?

Ons zoontje was met 4.5 week ook 4.7 en met 5.5 week 5.1 kilo. Wij gaven met 5 weken 6×130 en nu met 7 weken 4×120 en dan de scheppen er nog bij en 2x 150 en dan de scheppen nog. Wat ook wel eens kan schelen is forte voeding doen. Wij doen dus 2 of 3 scheppen forte en 2 normale. Overigens vindt het cb dit heel goed. Zij kwamen juist met het idee om de 2 avondflessen al te verhogen. Het is wat ze minimaal moeten krijgen en max 1 liter op een dag dus gewoon goed kijken naar je kindje en luisteren naar je gevoel.

Mijn zoontje is met 4050 kg geboren en dan mag die na 3 dagen 30 ml drinken. Die van ons zat met 3 dagen ook al op 90 ml. Per keer. En toen net voordat hij na bureau moest zat ie al op 120 ml per keer. Was ook egt de maximale hoeveelheid. Ma daar is die weer een poos op gaan zitten en nu zit ie hele tijd vanaf 6 weken tot bijna 4 maanden op 180 + 6 scheppen. Zolang goed aankomt en gezond reageert kijken ze niet zo nauw en je moet gewoon je kind volgen hierin

Je geeft flesvoeding begrijp ik? Dan kun je er ook nog voor kiezen om een schepje forte toe te voegen aan de voeding.
Forte voeding is iets zwaarder op de maag waardoor het hongergevoel bij je kindje langer weg blijft.

Onze dochter is geboren met 3876 gram en dronk al snel 150ml ‘te veel’ op een dag, waarvan de hele fles forte was. Ze was amper 3 weken oud toen ze al 120cc dronk per fles. We zijn begonnen met 1 schepje standaard voeding vervangen naar 1 schepje forte.

Volg je gevoel mama! Als jij denkt dat jou kindje te weinig voeding krijgt, dan kun je rustig een fles extra proberen. Als je kindje veel spuugt of de fles weg duwt dan ben je pas aan het overvoeden. Dat gebeurt niet zomaar.

Volg je kindje, blijkbaar heeft ze op het moment wat extra nodig. 150 ml per kg is het minimum wat ze binnen “moet” krijgen, maar mag tot 180 ml per kg. Ik zou zelf flesjes maken van 120 ml + 4 schepjes en dit aanbieden. Drinkt ze het op prima, doet ze dit niet, ook prima. 

Hoi hoi,

Hier ook een hongerige zoon. Mij lukt het niet om genoeg afgekolfd borstvoeding te geven. Wat we doen is extra kunstvoeding geven. Ik kreeg als tip om 10 ml of 20 ml extra water toe te voegen aan kunstvoeding, zodat hij wel meer binnen krijgt maar dan niet te veel calorieën.

Ook hielp deze methode goed om verstopping te voorkomen bij de kleine.

Dus als er staat op de verpakking 120 ml + 4 schepjes voeding, dan doen wij 130+4 schepjes.

Terug
Bovenaan