.

Hoi Klaasje,Wat vervelend dat je het zo hebt ervaren. Scheelt misschien ook wel wat de uitkomst is in hoe je erop terug kijkt en hoe je voorbereid bent.
Ik wil ook even mijn ervaring delen zodat mensen meerdere verhalen lezen.

Ik heb een paar weken geleden een versie gehad (36 weken zwangerschap, onvolledige stuitligging). De verloskundige heeft me goed voorbereid, eerlijke slagingspercentages gegeven (40% kans op slagen) en op de te verwachte klachten. Ik vond het ook wel spannend om met vluchtkoffer naar het ziekenhuis te gaan maar hield in mn hoofd dat de kans op een spoedkeizersnede maar 0,5% is. De keus die ik zou moeten maken als de versie niet lukte (keizersnede of natuurlijk proberen) vond ik meer stress geven dan de versie zelf.

Ik vond het uiteraard geen prettig gevoel, het geduw in je buik en kan ook eerlijk zeggen dat ik de neiging moest onderdrukken om de gynaecoloog geen elleboog in haar gezicht te duwen ;). Maar met focus op de ademhaling en het doel voor ogen te houden was het goed vol te houden. Ik weet natuurlijk niet hoe lang ze bij jou bezig zijn geweest maar na ongeveer 15 min was het bij mij gelukt! Kreeg nog complimenten over mijn stevige buikspieren dus heel makkelijk ging het niet. Ik heb geen harde buiken gehad achteraf, alleen een beurs gevoel.

Ik ben nog niet bevallen maar ik ga ervan uit dat dat meer pijn doet dan dit.
En ik sluit me aan bij jou, het is zeker het proberen waard. Ook als het niet was gelukt zou ik het nog aanraden om te proberen.
 
Terug
Bovenaan