.

Als ik jou verhaal zo lees zou het kunnen dat je kindje iets van reflux klachten heeft. Wat een optie kan zijn is een osteopaat inschakelen of even contact opnemen met het consultatiebureau.

Want mocht je kindje reflux klachten hebben dan verlicht het snelle drinken voor even maar doet het keeltje zeer!

Ik denk eerder aan tandjes, al is ze wel heel jong daarvoor nog..maar toen hadden wij precies hetzelfde beeld als jij nu. Ik geloof dat je reflux al wel gelijk merkt ipv na 3 maanden pas, althans dat is wel wat je vaak hoort. Ben je nog veranderd qua voeding verder? Ik zou even langs de huisarts, even oortjes nakijken voor het geval het oorontsteking is en slikken pijn doet of iets anders..

Na 3 maanden pas zal het vast geen kma of reflux zijn. Ik denk eerder aan tandjes of oortjes of een virusje waardoor ze last van haar keel of buikje heeft. 
Rond die leeftijd besloot mijn dochter trouwens dat ze niet meer op de arm wilde drinken. Dat werd ook worstelen en huilen. Eenmaal lekker op een kussen naast me op de bank, beentjes over mijn been heen, ging het een stuk beter. Maar ze was ook gewoon alerter geworden en was snel afgeleid van de fles.

Reflux of koemelk kan en gerust uitsluiten. Als ze al die tijd geen symptomen heeft gehad dan is er een andere oorzaak. 
Is je kindje verkouden? Als er vocht achter het trommelvlies zit, geeft dan een stekende pijn in de oren. Vaak wanneer er geslikt wordt. De huisarts kan uitsluiten of er sprake is van een oorontsteking. Sommige kinderen friemelen dan aan de oren wat een signaal van oorontsteking kan zijn. 
Een virus is ook goed mogelijk. Misschien heeft ze inderdaad keelpijn waardoor slikken gewoon zeer doet.
Zolang ze geen koorts heeft, goed groeit,  alert is en niet constant huilt zou ik het de aankomende dagen eens aankijken.
Een huisarts doet niet zo snel iets aan een oorontsteking. Ze zijn terughoudend met het geven van anti biotica omdat het lichaam het vaak zelf oplost. Mocht je kidnejs terugkerende oorontsteking hebben en hierdoor dus ook slecht drinkt, veel huilt etc. dan kan je daar anti biotica voor krijgen.
Het is ook goed mogelijk dat ze zich mentaal hard aan het ontwikkelen is. Rond deze periode wordt de omgeving een stuk interessanter..

Terug
Bovenaan