.

Hier ook een meisje van net 2. Ze slaapt soms nog wel, soms niet. Als ze slaapt mag ze max 1 a 1.5 uur, anders is het s avonds 22:00 voor ze slaapt en dat is ook niks.
Dus ze mag sowieso niet meer te lang slapen en uiterlijk 14:00 is ze uit bed.

Er zijn ook dagen dat ze weigert, voordeel is hier dat ze dan s nachts ook heel goed en lang en diep slaapt. Heerlijk. Nadeel is dat ze idd niet heel vrolijk is en ik vind het zelf ook pittig om haar de hele dag wakker te hebben. Heb nog een dochter van bijna 4 en die is natuurlijk ook wakker, maar 2 kindjes de heeeele dag wakker en vermaken vind ik pittig. Ik kom er amper aan toe om de wc te poetsen als de jongste weigert haar middagslaapje te doen... :(

Hier laat ik ze vaak van 13:00-14:00 op de tablet. Dan drinken we wat, spelen we buiten, lopen we ren rondje, gaan we op pad. Rond 17:00 zijn we dan pas terug en dan is het koken, eten en hop naar bed. Ik merk dat als ik de hele middag lekker op pad ben, dat ze het best goed uithoudt. Maar ze heeft die afleiding wel nodig.

Het is zo'n rotfase waar je door moet en met net 2 jaar het middagslaapje skippen is gewoon vroeg. Maar wat doe je eraan.. andere kindjes slapen tot 3.5 jaar maar dat gebeurt hier in huis écht niet. Over een paar weekjes zal je zien dat hij er meer gewend aan raakt, het beter uithoudt en dan kom je zelf ook meer in een nieuw ritme. Even doorbijten.
 
Het kan ook gewoon een fase zijn hoor...
Mn zoontje had met 2 jaar ook een slexhte slaap fase waarom hij vaak weigerde smiddags.. Maar ging vanzf weer over.
Hij heeft het nog zo hard nodig. Nu 2,5 en slaapt nog iedere dag 1,5/2 uur en savonds ook gewoon optijd 
 
Terug
Bovenaan