.

Niet direct op die manier, maar wat een gynaecoloog me ooit zei; dat als er iets bij de man is, de oplossing vele malen makkelijker is dan als er iets bij de vrouw gevonden wordt. Er is echt veel mogelijk, ook al is de weg er naar toe dan iets medischer dan je zou willen. Er is niet niks gevonden bij je vriend en als jij een eisprong hebt, heb je uiteindelijk maar 1 zaadje nodig hè! Je vriend kan sowieso met alcohol, roken, evt blowen en dat soort dingen allemaal stoppen, dat heeft ook enorme invloed op de kwaliteit. Heel intensief sporten ook, omdat temperatuurswisselingen niet goed zijn (zoals koorts). Heel veel geluk in elk geval!
 
Ik snap je verdrietige gevoel dat hadden wij toen ook heel erg.
Ook na ongeveer een jaar proberen na arts gegaan en toen ook via een zaadonderzoek achter gekomen dat het zaad niet goed was.
Weinig beweging en slechte kwaliteit.
Toen in ziekenhuis een uitgebreider onderzoek gehad en daar was beweging nihil. Toen zaad opgevangen in potje met vloeistof (medium dacht ik ) en daar werd de beweging wel beter van.
Zo doende was het zaad van me vriend toch bruikbaar voor een icsi behandeling.
Dus misschien kan die vloeistof voor jullie ook verschil maken
 
Net zoals gebruikerSN zegt moest mij vriend zich aan veel regeltjes houden
Geen alchohol, niet roken maar ook niet wielrennen. Geen zeepproducten gebruiken waar op staat for men en niet in bad. Telefoon niet in de broekzak.
En koorts beïnvloed zaad heel erg kan het 3 maanden duren voor het weer op oude niveau is.
Dus kwam best wel wat bij kijken.
 
Ja heel verdrietig. We hebben hetzelfde meegemaakt. Aan de andere kant is het positief dat de oorzaak nu duidelijk/duidelijker is. Uiteindelijk bleek het zaad van mijn man dusdanig slecht dat alleen icsi bij ons een optie is. Gelukkig hebben we mbv icsi vrij ‘makkelijk’ twee prachtige kinderen gekregen waar ik heel dankbaar voor ben. Al met al wil ik je zeggen, hoe verdrietig dan ook, blijf positief kijken. Waarschijnlijk zijn er nog genoeg mogelijkheden om zwanger te worden. Succes!
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Het stelt me wel wat gerust dat we niet de enige zijn en dat er nog hoop is. Ik kan alleen maar googlen en maak mezelf echt helemaal gek:(. Net al staat je leven ineens stil zegmaar.. We moeten het maar afwachten..
 
Mijn man heeft ook traag zaad. We hebben een zoon van 3,5 jaar via IVF en nu spontaan al ruim 32 weken zwanger van een meisje.
 
Mijn man heeft ook weinig zaad en slecht bewegend zaad. Een eerste IVF behandeling met ICSI leverde niets op, maar de tweede IVF ICSI behandeling resulteerde in onze twee zoontjes. Er zat iets van 7 maanden tussen de twee behandelingen en door lifestyle changes kon mijn man zijn sperm count verdubbelen. Had bij de eerste behandeling iets van 4 miljoen per ml, bij de tweede behandeling 8 miljoen per ml. Gezonder eten, geen alcohol, weinig caffeine, geen strakke boxers of strakke broeken, geen sauna, heet bad of enige activiteit waardoor de teelballen te warm worden. Uiteindelijk was 8 miljoen per ml nog steeds laag (alles boven de 15 miljoen per ml wordt als normaal gezien) maar de kwaliteit was wel goed genoeg dat onze tweede IVF ronde resulteerde in 6 ingevroren embryo’s. Terwijl de eerste ronde slechts 1 geschikt embryootje opleverde dat niet resulteerde in een zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan