.

Onze zoon (2 jaar en een maand) heeft dit ook, heeft nog nooit vaste ontlasting gehad en heel veel onverteerd eten / korreltjes. Wij hebben nu een verwijzing naar de plas- en poeppoli om te kijken waar dit aan ligt. Zijn ontlasting is al eens door het lab onderzocht maar daar kwam niets uit. Volgens mij gaan ze nu kijken of dit door bepaald voedsel / allergie komt. Hij heeft overigens nog niet de laatste 4 kiezen maar heeft deze ontlasting al maanden dus dat zal het ook niet zijn.
 
Bij ons is het altijd een soort play doh klei, alleen heb ik toch niet de wens om ermee te gaan kleien ?
Met sommig eten wordt het wel echt dunner, bij ons zoontje is dat met wortels, dan wordt het dunner, geler en zuurder en krijgt hij vaak rode billen omdat het van die gore bijtende poep is
 
Mijn dochter van bijna 2 heeft dat ook. Heel soms wel eens wat vaster tussendoor. Ook wel eens af gevraagd of dit normaal is, dus ik lees even mee..
Geen bepaald dieet trouwens. Wel alles Volkoren en zilvervlies om deze reden.
 
Kids krijgen pas ‘vaste’ ontlasting vanaf een jaar of 3/3,5. Tot die tijd is het een wisselende substantie met diverse soorten kleur en geur. ?
 
Terug
Bovenaan