.

Wij zijn met beide jongens met groente begonnen en gaven dit net voor of na ons avondeten. Fles is om 5 uur en hij krijgt dan groente rond 6 uur dus een beetje tussen de flessen in. Volg ook je gevoel en kijk hoe je kindje erop reageert.
 
Vóór een flesje zou ik persoonlijk niet doen. Wij hadden 2 kinderen die begonnen te huilen en schreeuwen als het tijd voor een fles was dus om dan rustig een hapje te eten was bij ons geen handige tijd. Ik zou het ongeveer een uur na een fles doen. Dan hebben ze geen schreeuwende honger maar lijkt mij een goede tijd om wat te oefenen met hapjes. Meestal deden we dit dan net voor of tijdens ons eigen avondeten.
 
Ik zou juist adviseren om wat eerder op de dag te beginnen met oefenhapjes. Als de kleine dan nog wat gevoelig is voor bepaalde voeding, of überhaupt voor vaste voeding, dan uit dat zich gedurende de dag en niet midden in de nacht! ;)
Wij begonnen met groentehapjes in het begin van de middag. En na de fles. Eerst de honger eraf en dan pas klooien met de hapjes.
 
 
Ik begon ermee halverwege de ochtend, wanneer hij net wakker en vrolijk was maar nog geen tijd voor een flesje. In de middag/avond is het hier een chagrijnige baby dus geen goed moment. je moet kijken wanneer jouw baby het leukst is zeg maar:)
 
Terug
Bovenaan