.

Wat leuk! Gefeliciteerd! Het ligt een beetje aan je verloskundige. Bij ons doen ze het intakegesprek en een echo bij de eigen praktijk. Dus mijn man is bij allebei de eerste keren mee geweest.
Bij ons werd de huisarts op de hoogste gesteld via de verloskundige.

Mijn man is altijd mee geweest. Het is ook hartstikke leuk voor hen om iets in jou buik te zien.
Hier is de huisarts bellen niet nodig wordt vanzelf geregeld.

Hier ging mijn partner zeker mee. Zo een eerste echo is toch heel erg spannend en hij wil net zo graag als ik zien wat er nu allemaal gebeurt daarbinnen. ?

Heb de huisarts wel zelf op de hoogte gesteld. Dat gebeurde hier niet automatisch.

Mijn verloskundige doet geen echos. Hiervoor moesten we naar een aparte locatie.
Maar toch zou ik je adviseren de eerste keer je man mee te nemen. Dit ook omdat ze gaan vragen naar ziektes in de familie en dergelijke.
Maar ook geven ze vaak wat informatie over hoe en wat er gaat gebeuren. En inderdaad zoals eerder genoemd om jou te steunen en ook omdat het voor de man ook leuk kan zijn om alles mee te maken en hij zich dan ook betrokken voelt

Ik vond het gewoon zo leuk dat ik de huisarts zelf heb gebeld en dan vroegen ze de uitgerekende datum zodat ze hiervan ook op de hoogte zijn

Ik had gelijk contact gezocht met de huisarts omdat ik medicatie had tegen hooikoorts. Deze mocht je niet gebruiken tijdens een zwangerschap, dus ik kreeg gelijk een alternatief.
Dus mocht je medicatie hebben via de huisarts, dan zou ik wel gelijk contact opnemen. Dan kan hij/zij gelijk bekijken of je medicatie up to date is en veilig is tijdens je zwangerschap.

Terug
Bovenaan