.

Dit klinkt als normaal.
Hartstikke goed toch dat ze steeds meer gaat eten van vast voedsel.
Bij ons was het ongeveer hetzelfde. Begon met een beetje pap in de ochtend en dan groente of fruit in de avond. En dan kijken hoeveel ze ervan wilt hebben. Soms was het wat meer dan andere dagen. Hoeveelheid durf ik niet meer te zeggen maar als het niet op gaat zal het wel voldoende zijn, toch?
Wat hier een enorme hit was en nog altijd is: flespompoen. En zoete aardappel.
Dat gaat er altijd wel in bij onze dochter.
Flespompoen in 4 stukken snijden, die weer een keertje door de helft, pitten eruit en dan in folie in een voorverwarmde oven van 200 graden doen voor 20 min. Dan heb je lekker zachte pompoen. Kan je nog even pureren voor nu. Is zoetig van smaak en zit ook beetje vocht bij.
Zoete aardappel doe ik in de slow cooker voor een paar uur. Schillen, in brokjes snijden, en dan in de slow cooker laten garen tot het zacht is.
Succes!
 
Bij ons was het toen 5 flessen, wel minder groot 120-150 ml. Overdag 4 en rond 23 uur nog een fles. 
Ze at 1 stuk fruit, zacht fruit in stukjes en hard fruit geraspt of gepureerd. En wat van onze maaltijd, ene keer veel en andere keer bijna niks, zij bepaalt. Dat was incl koolhydraten en een eiwitbron vanaf 6 mnd. En ze at een halve boterham voor de lunch, zonder korstjes in heel kleine stukjes met een dun laagje boter. Vond ze heerlijk, dus dat werd binnen een maand al een hele en met beleg. Ik prakte ook wel eens wat pindakaas door een banaan, of ik gaf wat stukjes ei bij de avondmaaltijd. 
In de periode 6-10 maanden liep de melk heel snel terug en is de vaste voeding opgelopen, of andersom eigenlijk. We hebben altijd haar gewoon laten eten waar ze trek in had. Geen gedoe met hoeveelheden. De melk loopt dan vanzelf terug als ze eraan toe is. 
 
Als je zoekt op rapley methode of baby led weaning zie je heel veel ideetjes/recepten van dingen die je gewoon kunt geven dat ze zelf vast pakken en knabbelen/eten. Het principe is dat alles in langwerpige reepjes gesneden wordt, zodat ze het makkelijk in de vuist vast pakken. En alles moet zacht genoeg zijn dat jij het met je vingers kan pletten zeg maar.
Ik geef ook reepjes komkommer etc ookal is dat niet zacht. Baby vindt dat heerlijk om op te kauwen en zuigen. Blijf er natuurlijk wel bij.

Met 6 maanden mag je ook uitbreiden met brood.. ik doe wat geprakte groente Of fruit op het brood, banaan/bessen/avocado/doperwten/wortel... en rijst oid in de groente hap mag je ook toevoegen.
Ze gaan vanzelf steeds meer eten!
 
Terug
Bovenaan