.

Luuf op borst en rug smeren en onder de voetjes en dan sokken aan. Ook eucalyptus badschuim in een warmbadje of onder de douche smeren.
En een halve ui naast het bedje leggen tijdens het slapen maar dit stinkt wel ☺️ succes. Hier ook allemaal snotterig.

Bij de apotheek kan je Xylometazoline 0,025% vinden. Dat is voor baby's en kinderen tot 2 jaar. Dat werkt fantastisch, want laat de slijmvliezen even slinken (net als bij de otrivin voor volwassenen). Kan echt geen kwaad als je dat voor het slapen een keertje gebruikt voor 2/3 dagen. Wij hebben de tip van de huisarts, dus is gewoon veilig om te gebruiken :)

Hier ook de neusspray via de huisarts gekregen. Volgens mij dezelfde als in het bericht voor mij. Werkt idd fantastisch. Snot loopt er zo uit. Je mag hem idd niet te lang gebruiken maar dat is ook niet nodig.

En je hebt van otrivin een snoeziger waarbij je zelf aan een slangetje zuigt. Ipv het welbekende peertje. Ik vind dat deze echt goed werkt. Otrivin baby aspirator snotzuiger heet het. Succes

Ik had eerst een neuspeertje, dat werkte niet echt. Toen een zuigertje met slangetje waarbij je zelf zuigt, dit werkte wel goed maar omdat je steeds nieuwe opzetstukjes moet kopen omdat er een filtertje in zit heb ik uiteindelijk een electrisch zuigertje voor baby/kinderen gekocht. Dat werkt ook heel goed.

Bij het uitzuigen op welke manier ook wel opletten dat je het niet te vaak doet. Hierdoor kunnen de slijmvliezen meer geïrriteerd raken en het dus niet over gaat. (zei mijn huisarts)

Terug
Bovenaan