.

Als het een koude nacht wordt krijgen ze een extra dekentje. Die leg ik over ze heen als ik zelf naar bed ga. Anders heb ik ook huilende ijsklompjes in de nacht.

Te warm aangekleed werkt idd ook niet. Dan gaan ze zweten en koelen daardoor teveel af in de nacht

Hey mama,

Die thermometer op kamer is echt vervelend. Onze babyfoon heeft er 1, geleerd dat ik daar niet op moet vetrouwen.

Onze spetter heeft altijd een romper korte mouw, feetje pyama en slaapzak met korte mouw aangehad. Werd in de ochtend alleen wakker met koude knuistjes.

Het gepruttel van je meisje hoeft niks raars te zijn. Verwerken van de dag, dromerig. Nu mijn dochter 2 is, heb ik nog wel eens naast bed gestaan omdat ik dacht dat ze wakker was. Mieperde ze er 4 a5 woordjes uit en weg was ze weer.

Het zakken van lichaamstemperatuur tijdens de slaap is heel normaal. Jouw eigen temperatuur zakt ook in de nacht. Tekenen van het koud hebben zijn eerder koude voetjes of een koude rug. Mijn zoontje slaapt in een romper, dunne pyjama en slaapzak met mouwen tog-waarde 3. Overdag slaapt hij enkel in zijn romper en slaapzak omdat het dan warmer is.
De onrust in de nacht kan het verwerken van de dag zijn, of misschien maakt je kindje weer een grote ontwikkeling door? Ook dan is er vaak meer onrust.
Of heb je iets aan voeding veranderd? (Meer) vaste voeding geïntroduceerd of bijvoorbeeld voor het eerst brood gaan geven? Dat kon bij mijn zoontje ook veel onrust geven in het begin.

Terug
Bovenaan