.

Het stikken hoort er een beetje bij. Klinkt heel hard maar je kindje moet echt wennen aan de structuur en het ineens moeten kauwen op eten. Ik doe altijd in de mondhoeken duwen zodat gelijk tussen de kaken terechtkomt. Met onze oudste was het met een week klaar. Had hij het door en at zo met alles mee. Onze jongste heeft er zeker maand over gedaan. En die is een 3x wel egt bijna gestikt. Het feit dat ie beetje verkouden was hielp ook niet mee.

Ga er echt goed mee oefenen het klinkt idd of ze overdag niet genoeg meer heeft aan de flessen en toch vaste voeding nodig heeft. Oefen ook vooral extra als je kindje goed wakker is. Ook al is het dan ff geen etenstijd tussendoor broodkorstje geven is goed voor de mondspieren
 
Ik zou zeggen geen zorgen het komt wel. Mijn baby at met 7 maanden ook met moeite een 4-maanden potje op. Toen ineens gingen er 200 gr in per maaltijd... En nu met 9 maanden zitten we weer in het weigeren en ben ik blij als hij 10 lepeltjes groente op heeft.

Brood vindt hij wel altijd lekker, dat is het enige wat hij wel altijd eet. Aan het begin deed ik het zo: een sneedje brood roosteren (als t wat harder is wordt het minder papperig in de mond en stikken ze minder) en dan in reepjes snijden. Dat kon hij dan makkelijk in zn hand nemen en sabbelen. Kauwen hoeft nog niet eens. Ik deed er dan wat wortelpuree of zuivelspread op voor de smaak.

In de nacht weer flesje willen hebben wij ook een aantal keer gehad, tijdens een groeispurt. Dan was het een week weer nachtvoeding willen en daarna weer klaar. Na die week ook echt nieuwe maat kleren in de kast want hij was ineens echt groter!
 
Je kan haar ook bij jou op schoot houden als ze eet, dan zit ze wel rechtop. Ipv in een stoeltje waar ze dan geen steun heeft omdat ze het nog niet zelf goed kan.
 
Wij introduceren een stukje soepstengel bij het fruithapje erbij. Dat is makkelijk in de hand te houden en wordt alleen maar zachter naar mate het langer in de mond zit. En met fruit ‘wegspoelen’. Werkt hier best wel goed. Heel af en toe moet hij wat hoesten omdat hij zich wat verslikt, maar dat is minimaal. Ben meer bezig met de stukjes die hij uitspuugt weer in z’n mond te stoppen. Probeer anders zelf hetzelfde te eten als je kleine, dus stukje soepstengel of broodkorst, zonder te kauwen, dan krijg je een beetje een idee hoe dit voor je kleine is. En of ze daar al aan toe is.
 
Terug
Bovenaan