.

Ah ja lastig…
Opzich is het volgens mij sowieso niet gek als een kindje rond de 7 maanden standaard nog om een voeding vraagt in de nacht als deze 11/12 uur duurt.Ik hoorde ook wel eens dat ze rond sprongetjes/regressies soms juist ook meer behoefte hebben aan voeding.

Vanaf zo’n 9 maanden ‘kan’ je pas echt verwachten dat een kindje 12 uur lang kan slapen zónder voeding (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!!) En hij geeft echt honger aan zeg je..

Een vriendin van mij heeft net de slaapregressie van 9/10 maanden achter de rug en zij vertelde dat haar kindje 1,5 week lang weer een voeding kreeg in de nacht en dat het toen ook ineens weer over was.. ook terwijl ze net een maandje klokje rondsliep zonder voeding.

Als je kindje daarna weer doorslaapt zou ik het wel weten denk ik?.

Idd, gewoon die fles geven. Dat is echt niet raar met 7 maanden. Grote kans dat ze daarna weer doorslaapt dus je maakt het jezelf en je kindje nu onnodig moeilijk. Ze leert dat heus wel weer af hoor, soms hebben ze dat gewoon nodig. Hier tot 14 maanden geregeld een kleine nachtvoeding nodig gehad bij beide kinderen en daarna geen flessen meer, maar alsnog bijna rlke nacht wel wakker voor een slok water, speen kwijt, aai over de bol etc. Nu ze 4 en 2.5 zijn nog steeds :)

Mijn dochter had rond deze leeftijd ook dat ze opeens 's nachts weer wilde drinken! Ze heeft dat een paar dagen gedaan en daarna sliep ze weer gewoon door. Vooral kijken naar wat je kindje nodig heeft, dat doorslapen komt vanzelf echt weer!

Zeker een flesje geven, dan kunnen jullie allemaal weer slapen daarna. Mijn dochtertje kreeg borstvoeding en toen ze ongeveer 6 maanden was had ze ook ineens snachts weer voeding nodig, terwijl ze daarvoor gewoon doorsliep. Na ongeveer 3 weken was het weer voorbij en heeft ze nooit meer om een nachtvoeding gevraagd.

Terug
Bovenaan