.

Wat goed! Eigenlijk kun je dat met alle zachte fruitsoorten gaan doen: Peer, mango, kiwi etc etc. Je kunt ook de wat harde even stomen zodat ze zacht worden, bijvoorbeeld appel. 
voor groente geldt hetzelfde: wortel kun je koken of stomen en dan niet pureren, geldt ook voor pastinaak, zoete aardappel en ga zo maar door. 
wellicht is de rapley methode wel wat voor jullie, moet je even googelen want daar is enorm veel over te vinden.
succes!
 
Oh zo herkenbaar… Hier een dochter van 7,5 maand en wij ervaren precies hetzelfde. Een druif in vieren snijden en dan zonder schil geven is een groot succes. Avondeten blijft zoeken. Gisteren hebben wij wat gepureerde groente geschept op een stukje cracotte. Toen ging het er gelukkig wel in. Verder lees ik graag mee naar bruikbare tips.
 
Herkenbaar! Onze dochter heeft gepureerd eten nooit lekker gevonden en heeft ze dus ook nooit gegeten. Geen potjes hier dus! Op die leeftijd at onze dochter met gemak een hele sinaasappel als tussendoortje ?. Ik haalde dan van een partje de 2 'zijschilletjes' eraf en dan in stukjes. Vond ze heerlijk. Druiven en (water)meloen was ook altijd succes! Verder at ze gewoon rijst en pasta. Ongepureerd. Ze vond het heerlijk met yoghurt. Dus deden we de rijst vaak door de yoghurt en dan smulde ze ervan. En dan groente gewoon als stukje in haar hand. Dat vond ze minder lekker, maar stak ze toch af en toe ik haar mond en leerde de smaak kennen. Tomaat ging snel goed. Ze kauwde vanaf het begin goed en heeft zich nooit verslikt. 
 
Mijn dochter heeft gepureerd eten en gevoerd worden nooit goed geaccepteerd. Als je googled op rapley of baby led weaning vind je heel veel tips voor eten in stukjes geven. Ook over hoe de je stukjes veilig aanbiedt. 
Mijn dochter vond om te beginnen banaan in halve schijfjes en rijpe mango of peer in een soort frietje, of aardbei in partjes lekker. Ook halve bosbesjes gingen er goed in. Kiwi moest ze even aan wennen, maar werd rond een jaar favoriet. Ze kon al snel in vieren gesneden druiven (gewoon met schil hoor) of klein gesneden mandarijn eten. Appel is ze nooit zo'n fan van geweest, maar na een jaar ging een hele appel afbijten het beste. Onder een jaar at ze dat niet. Oh en watermeloen ja!
Het maakt het allemaal juist makkelijker. Ze kan nu heel goed gewoon met jullie maaltijden mee eten, als je een beetje rekening houdt met koken. Bijvoorbeeld zout, suiker, honing, enzo. Ik vond het heerlijk dat ik niet meer voor aparte maaltijden hoefde te zorgen. 
 
Terug
Bovenaan