11,5 maand: Hoesten, huilen en dan spugen

Ik zit met een meisje van 11,5 maand die sinds woensdag flink aan het hoesten is en tegelijkertijd komen ook nog tandjes maar waar we het meest mee zitten is dat ze de hele dag maar een klein beetje hoest en 's avonds met bedtijd na een toetje en dus geen laatste fles gaat ze opeens heel hard hoesten en moet ze ook spugen. Dat doet ze nu voor de 3e dag al.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij denken misschien dat het door het toetje komt maar aan de andere kant denken we ook dat het komt omdat ze niet lekker is (geen koorts) maar hoesten en verkouden. Als ze dan aan het huilen is gaat ze meer hoesten en dan moet ze ook na even spugen.
Net had ze dat ook 2 keer en nu lijkt het dat ze slaapt (hopelijk).
Als ik ga kijken naar hoeveel ze eet is het dit schema:
7 uur 120 + 4 melk en 1 schep pap
9 uur slaapt ze 2 uur ofzo
12 uur kwart broodje en 120 + 4 melk
16 uur fruithap van 150 g
18 uur groentehap van 150 g en tijdje erna een yogolino toetje of iets anders
dan half 8 in badje en 8 uur slapen

Vandaag heeft ze in de ochtend 2 uur geslapen en om 3 uur 2 uur geslapen dus heeft geen fruithapje op. Wel gewoon haar groente en half uur erna toetje.

Als iemand dit bekend in de oren klinkt heel graag reacties want wij weten even niet wat we moeten hiermee.
Ondertussen is het nog steeds stil in haar bedje :)
 
Melkhoudende producten wekken meer slijm op. Dus ik kan me voorstellen dat ze na haar toetje harder moet hoesten en daardoor moet overgeven. Ik heb het een aantal maanden geleden met de verkoudheid van ons kleintje ook gehad. De opvolgmelk leek hij geen last van te hebben. In ieder geval wel veel minder. Ik zou het toetje een paar dagen achterwege laten en haar wel sap, thee of roosvicee te drinken geven. Mijn zoontje vond het lekker om de roosvicee vrij koud te drinken. Dan had hij er minder last van. Voor de rest lekker een zetpilletje geven en je zou nisykind forte druppels kunnen geven. Deze zijn van VSM en is een 7 daags kuurtje. Het heeft hier goed geholpen. Heel veel beterschap met je meisje.
 
Bedankt voor je reactie supertje.
We laten het toetje dan maar even voor wat het is en dan geef ik haar wel flesje melk.
Sap drinkt ze wel goed. Niet super veel maar dat geeft niet.
Die druppels zal ik maandag ook halen, je kunt het altijd proberen en kwaat kan het niet omdat het van vsm is.
Zetpil hou ik niet heel erg van want overdag is er niks aan de hand en ze heeft ook geen koorts, dat geef ik liever als ze echt ziek is.
Thanks voor de tips.
 
just had dat een paar weken terug ook, ik schrok me rot! heel hard hoesten, en het leek alsof hij stikte. en daarna spuugde hij. ik ben toen met hem naar de huisartsen post gegaan, omdat ik het gewoon niet vertrouwde. maar er was niks aan de hand, hij had veel slijm in zijn longen. dus verkouden. en dat hoesten met spugen heerst. enige wat ik als advies kreeg was stomen.. heb ik ook gedaan en ik heb dampo gesmeerd. ( en ook hij had last van tandjes..)
 
Heel herkenbaar. Mijn dochter kan ook zo hoesten en dan spugen. Ze is nu 3 en kan het soms nog doen. Die buikspieren zijn zo sterk dat ze de voeding zo omhoog duwen. Niks aan te doen.
Melk en toetjes kunnen inderdaad meer slijm opwekken. Maar ook een volle maag is neit bevorderlijk bij flink hoesten.
Even doorbijten...
 
Thanks voor de reacties.
Het lijkt nu wel wat beter te gaan gelukkig, ze hoest nog wel flink. af en toe.
Ik heb nu ook een flinke verkoudheid te pakken dus het is hier gezellig.
Vannacht heeft ze goed geslapen, Gisteravond hebben we 180 water en 5 schepjes (ipv 6) melk en 2 scheppen fijne granen gegeven. Daar had ze geen last van. En ook nu na haar fles gelukkig geen last.
Ze is al vanaf woensdag aan het hoesten dus hopelijk is het snel klaar voor haar.
 
Terug
Bovenaan