11,5 mnd om 6uur wakker, behalve op vakantie

<p>Mijn zoontje van 11,5 maand wordt standaard altijd om 6uur wakker. We hebben al het 1 en ander geprobeerd (o.a. kamer nog donkerder maken), maar het is altijd 6 uur dat hij wakker wordt. Wij zouden zo graag willen dat dit een halfuurtje of uurtje later wordt, maar hoe? Hij gaat tussen 19.00/19.30uur naar bed. Eerder of later heeft geen zin.</p><p>Het gekke is nu dat we op vakantie zijn geweest en daar sliep hij tot 7.00/07.30uur. Hoe kan dat nou? De dag dat we thuiskwamen werd hij weer gewoon om 6uur wakker. Wij begrijpen er niets van en natuurlijk mogen we niet klagen, maar een halfuurtje of uurtje langer zou in de weekenden weleens zo lekker zijn. </p>

Tja, ik denk dat het gewoon zo is.. mijn dochter is 19 maanden en altijd rond 6.00 wakker. Soms is het een paar wekenlang 6.30 of 7.00, gisteren ineens een keertje 7.30.. vanochtend weer 6.00. Terwijl ze er s avonds altijd pas om 20.00 in gaat. Haar hele leventje was ze al een vroege vogel, dit zit gewoon in je kind! Ik zou het ook graag een half uurtje willen rekken, maar dat gaat gewoon niet. 
Ik laat haar altijd wel tot 7.00 liggen, daar is ze ondertussen aan gewend geraakt. Ze weet dat ze ff moet wachten tot we haar komen halen. Zelf dommel ik tot 7.00 nog wel eens in slaap. Ik wil gewoon niet eerder dan 7.00 met haar naar beneden. 
Dus leg je erbij neer! En laat je kindje eraan wennen een half uurtje/uurtje op je te wachten.. dat kunnen ze echt wel! 
Op vakantie is het allemaal anders en kunnen ze ineens wel uitslapen ja.. heel gek. Mijn dochter slaapt bij opa en oma ook altijd tot 7.00.. heel bijzonder ;)

Terug
Bovenaan