11 dagen ongesteld.

Hallo Dames.

Ik ben in de maand feb 11 dagen ongesteld geweest.
Nou vraag ik mij af wanneer je dan ongeveer de eisprong heb.

 
In principe maakt het niet uit hoe lang je ongesteldheid duurt, de lengte van je cyclus is van belang. Gemiddeld vindt de eisprong 14 dagen voordat je ongesteld wordt, plaats. Soms iets vroeger, soms iets later. Dus als je een regelmatige cyclus hebt van rond de 28 dagen, verwacht je je eisprong vlak nadat je menstruatie gestopt is. 
 
Ik weet idd niet beter dat je eisprong 14 dagen voor de eerste dag van je volgende menstruatie is. Dus als je idd altijd cyclus hebt van bijv 30 dagen kun je uitrekenen wat je eerste dag volgende ongesteldheid zou zijn en dan ga je van daar uit 14 dagen terug. We klustte dan de 2 dagen ervoor en 2 dagen erna ook.
 
Dat hangt af van hoe lang je luteale fase is. Die is niet bij iedereen 14 dagen. Dat is maar een gemiddelde. Mijne was bijvoorbeeld altijd tussen 9-11 dagen lang. Dus mijn eisprong was vrij laat in mijn cyclus, 9-11 dagen voor mijn menstruatie. Ik ben ook vaak 10-14 dagen ongesteld en mijn cycli varieren in lengte, soms 32 dagen tot soms wel 50 dagen. 
Als je het zeker wilt weten dan kun je je ovulatie gaan meten. Anders neem je je kortste cycluslengte die je gehad hebt, en dan ga je vanaf een dag of 18 voor het einde daarvan om de dag seksen.
 
Terug
Bovenaan