11 dagen oud en slaapt nu al door!!

hallo allemaal,

mijn eerste keer hier.
Ik ben sanne en heb een dochter van 4,5 jr. en een dochter van nu 11 dagen.
mijn dochter van 11 dagen krijgt borstvoeding afgelopen nacht had ze om 24:00 uur gehad en ik heb haar om 6 uur maar wakker gemaakt om te voeden en om 9 uur weer wakker gemaakt.
overdag komt ze om de 3 uur met een inhaal moment dan komt ze 3 x elk uur. ze heeft bij elke voeding een dikke plas en poep luier maar toch vind ik dat er heel veel tijd tussen zit s'nachts.

ik klaag niet hoor maar ik ga er liever een keer vaker uit als dat voor haar het beste is.

we geven haar nu 3 dagen infacol tegen krampjes want daar had ze s'nachts veel last van en sindsdien slaapt ze s'nachts zo goed.

wat vinden jullie?
gewoon wachten tot ze wakker word ook al duurt dat langer dan 6 uur of haar wakker maken als ze 6 uur slaapt. of eerder?

Groetjes Sanne, mama van Alissa 4,5 jr en Alana 11 dagen
 
hoi sanne,

ook mijn dochter sliep met 10 dagen al door. we hebben haar lekker laten liggen.
om 23u de laatste fles en daarna kwam ze om 7u (zo even uit mijn hoofd).
ook nu (22 maanden) slaapt ze nog steeds goed snachts.
nu wat minder door de waterpokken, maar dat gaat ook wel weer over.
geniet er maar van
 
Hoi Sanne!

Als ik jou was zal ik haar niet wakker maken, als je voed op verzoek kan je op je dochtetje vertrouwen! Als ze voldoende plasluiers heeft (min 4 kletsnatte in 24uur) en regelmatig allert wakker is en goed gestemd niks aan de hand! Je moet alleen wel uitkijken dat de bv niet terugloopt, want de nachtvoedingen zijn wel erg goed voor je produktie. Je kan ook eens meelezen/schrijven op www.borstvoedingsforum.nl erg handig!!!


Lekker van genieten hoor, mijn zoontje is ruim 5maanden en heeft nog nooit zo lang achter elkaar geslapen! Die komt nog vaak 's nachts voor een paar slokjes aan de borst!
Het kan zo ook weer veranderen!

Groetjes Linda
 
hoi sanne, mijn dochtertje alyssa van inmiddels 13 weken sliep ook al door vanaf dag 5 laatste bv om half 11 dus 11 uur op bed en 's ochtend kwam ze rond 7 uur als mijn man naar zijn werk ging ze doet het super goed want gaat tegenwoordig naar bed om half 11 en word dan wakker rond 8 uur dus niets om je zorgen over te maken gewoon lekker bijkomen van die bevalling en je nachtrust pakken ....

groetjes
 
Hallo,
Mijn dochter (inmiddels alweer 6 maanden) sliep met 6 dagen door van 22.30 tot 07.00.
Nu slaapt ze van 19.30 tot 08.00uur....
Lekker laten liggen is mijn advies....
Gr Sabine
 
Volgens mij is het vooral de eerste week nog belangrijk dat ze de nachten te eten krijgen. Maar een slapende baby moet je lekker laten slapen hoor. Als je ze wakker maakt drinken ze vaak toch niet zo goed. Dus dan maak je ze eigenlijk voor niks wakker en dan moeten ze weer opnieuw hun slaap ritme gaan vinden. En als je je dochter elke nacht wakker gaat maken kan ze daar aan gaan wennen en dan slaapt ze straks helemaal niet meer door.

Gewoon lekker laten slapen en komt ze zelf snachts dan geef je haar te eten. Babys kunnen heel goed zelf aanvoelen wanneer ze moeten eten. Als ze honger heeft komt ze echt wel.

Succes en geniet er lekker van
 
Terug
Bovenaan