11 dagen overtijd maar negatieve test!!!

Ik ben 11 dagen vandaag overtijd en had gisteren een negatieve test,heb geen gevoel dat ik op korte termijn ongesteld ga worden,hebben jullie dit wel eens meegemaakt en vanaf waarneer kun je naar je huisarts om ff te laten checken enz?en krijg je dan een bloed onderzoek of echo?
ik had bij mijn zoontje na 4 dagen een postieve test echt raar dat ik dit keer niks weet nog.

groetjes Bernice

Hoi Bernice,

ik was 2,5 week overtijd, voordat ik positief testte. Bij de huisarts een paar dagen eerder was het nog negatief, die was erg verbaasd toen ik een paar dagen later belde: ben toch zwanger...
Maar goed, die test van de huisarts is niet anders dan de thuistesten, dat maakt dus niks uit. Ze zeggen altijd dat wanneer je 4 weken overtijd bent, nog steeds niet positief test en dus ook nog niet ongesteld, dat ze dan wel wat verder willen kijken, omdat er binnen die periode vanuit wordt gegaan dat je ook een cyclus over hebt kunnen slaan.
Gewoon elke 3 dagen ff testen, zou ik zeggen, (vaker heeft niet zoveel zin: om de zoveel dagen verdubbelt het hCG, dus je hebt na elke test weer ff een paar dagen nodig om te verdubbelen en het dan eventueel wel aan te kunnen tonen. Overigens: een heel licht streepje is ook zwanger he?

Hoi,

Ik heb dit voorheen ook wel eens megemaakt, er kunnen natuurlijk heel veel redenen zijn waarom je niet ongesteld word. Als je er heel erg mee bezig bent kan die spanning er al voor zorgen dat je menstruatie uitblijft. Ik zou rustig even afwachten en inderdaad na een aantal dagen weer testen.
Succes ermee

Liefs Willeke

Hoi,

Had de laatse jaren een zeer onregelmatige menstruatie, ben wel eens 3 weken overtijd geweest.
Je wilt niet weten hoeveel testen ik heb gedaan, allemaal negatief.
Ik zou het gewoon nog even afwachten en anders je huisarts vragen om een uitgebreide test, dus met urine en een bloed test.
Ze kunnen dan kijken naar hoe hoog de hormoonwaarden zijn, doen ze in het ziekenhuis ook.
Mocht dit vaker gebeuren zou ik gewoon om een verwijzing naar de gynaecoloog vragen.

Ben uiteindelijk via IVF zwanger geraakt en nu 31 weken zwanger.

Wens je veel succes!

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan