11 dagen overtijd, negatieve test

<div class="messageDetails" style="margin: 0px 0px 0px -5px; padding: 0px; font-size: 12px; color: #bdc7cf; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;"><span class="item muted" style="white-space: nowrap; display: inline-block; margin-left: 5px;">49 minuten geleden</span></div><div class="messageContent" style="margin: 0px; padding: 15px 0px; min-height: 0px; overflow: hidden; flex: 1 1 auto; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px;"><article>Hallo iedereen,<br style="margin-top: 0px;" /><br />Ik ben 40 jaar en we zijn nu een jaar aan het proberen. Mijn cyclus is tussen de 23 dagen en 30 dagen. Deze maand had ik het (verkeerde) voorgevoel dat ik zwanger ging zijn, dus twee keer getest: Er van uitgaand dat mijn nod 28 januari was heb ik op dag 2 en 7 getest met zwangerschapstest van de action en twee keer negatief... Nu zit ik al op dag 9 na mijn nod.<br />Qua symptomen had ik week lang rommelende buik, diarree en vermoeidheid, dan pijnlijke tepels plots en nu sinds enkele dagen doen mijn borsten enorm pijn als je er per ongeluk tegenkomt.<br /><br />Verwarrend dat ik nog steeds mijn regels niet heb en pijn heb aan mijn borsten....Heb ik nu een cyclus overgeslagen? Is het niet vreemd dat mijn borsten pijn doen? En nee ben nog niet in de overgang of zo, dat is paar maand terug getest geweest!<br /><br />Moet ik gewoon afwachten of zijn er nog vrouwen die zoiets meegemaakt hadden en me kunnen vertellen wat bij hen de oorzaak was? En wat ik best doe?<br /><br />PS. Waren vorig jaar een keer zwanger, maar een miskraam gehad, dus zwanger worden lukt normaal ook wel nog op natuurlijke wijze...<br /><br />Bedankt voor de reacties. Voel me echt verward en heb het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat ...dus gelijkaardige ervaringen, met de verklaring ervoor zijn meer dan welkom!<br /><br />Groetjes,<br /><br />Dreamer40</article></div>
 
Dat heb ik niet gemeten, maar was wel van plan er nu mee te beginnen... gyneacoloog had ons aangeraden om dat niet te doen en gewoon om de twee dagen te 'klussen' ( vanaf dag 9 na de eerste dag van je maandstonden)...omdat er teveel mee bezig zijn net ervoor kan zorgen dat je niet zwanger geraakt...maar nu haal ik me natuurlijk vanalles in mijn hoofd...
 
Zonder zeker te weten dat je een LH piek hebt gehad, of evt temperaturen, kun je niet zeggen dat je eisprong op een bepaalde dag geweest is. Daarmee ben je dus niet perse over tijd. Over tijd is meer dan 14 dagen (of hoe lang je luteale fase normaal gesproken is) vanaf een gemeten eisprong. Misschien heb je deze cyclus wel een erg late eisprong gehad en komt je menstruatie nog. 

Overigens is het echt een fabeltje dat je eisprong meten ervoor zorgt dat je niet zwanger raakt. Als je echt langdurige verdriet en stress ervaart van constant denken en bezig zijn met zwanger raken, is het een ander verhaal. Maar gewoon meten en weten wat het beste moment is doet niks met je hormonen of kansen hoor.
 
Heb wel een enorme periode van stress achter de rug, dus zou daar inderdaad aan gelinkt kunnen zijn. Had niets met het zwanger worden te maken, dat niet...
Wist ik helemaal niet dat je pas na 14 dagen kan spreken over overtijd zijn. Ik wacht dus geduldig af en hopelijk snel duidelijkheid ☺️
Heel erg bedankt voor je advies Lewis, helpt me enorm ☺️!
 
Terug
Bovenaan