11 maanden bezig...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik december vorig jaar ben ik gestopt met de pil, in juli waren we dan eindelijk zwanger zonder op mijn cyclus te letten! Zo blij als we waren, zo verdrietig waren we een weer later... De zwangerschap eindigde abrubt in een bloedbad midden in de nacht, ik had een miskraam. Ondertussen zijn we volgende maand alweer een jaar bezig...

Overal lees je dat je na een jaar naar de huisarts kan voor bepaalde onderzoeken, maar geld dat ook als je tussendoor wel zwanger geweest bent? Of is dat pas na een jaar zonder een enkel resultaat? Weet iemand dit? Ondertussen zitten we alweer in ronde 4, maar nu letten we wel op mijn vruchtbare dagen en klussen elke maand om de dag, waarbij op de dag voor mijn eisprong en de dag van de eisprong zelf... Wordt er een beetje moedeloos van!

Hoop dat iemand wat weet!

Liefs, Betty

hoi betty,
wat een vervelende tijd he dat zwanger worden; alleen maar een hoop onzekerheid en verdriet.... volgens mij hoef je nog niet naar de dokter; het is voor jou misschien een schrale troost maar je bent in ieder geval wel zwanger geworden! miskramen gebeuren helaas maar de kans is groot dat je snel weer zwanger bent (dit is pas ronde 4) en dat het goed zal gaan. ik zou me nog niet te veel zorgn maken hoe lastig dat soms ook is...
veel sterkte!

ik zit inmiddels in ronde 23, of 24 weet het niet meer precies, raak de tel kwijt. Heb geen miskramen gehad dat ik weet in die tijd, zit wel al in de mm, ben na 1 jaar naar huisarts gestapt en alles uitgelgd en loop nu al vanaf begin maart bij gyn, al verschilldende onderzoeken gehad, zoals hsg en kijkoperatie mn mans zaad onderzocht maar alles is goed. nu moeten we nog 2 maanden zelf aanmodderen zeg maar wel met hulp van gyn om te kijken wanneer mn ei is, en als het in jan niet gelukt is gaan we over op IUI.
Ik weet niet wat ik in jouw geval zou doen, ene kant zeg ik ga naar huisarts, maar je weet dat je zwanger kunt worden want dat heb je helaas wel al meegemaakt, maar is in miskraam geeindigd. Ik zou het met je man erover hebben en als je erg twijfelt naar huisarts gaan en uitleggen en dan kan hij nog zeggen van kijk het nog maar effe aan en kom in het nieuwe jaar maar weer terug. Maar ik zou me net als miffi zegt nog geen zorgen maken.
Maar als je je bij eht idee niet goed voelt stap dan 1 keer teveel naar de huisarts en misschien kan hij/zij je geruststellen.

Succes meid.

Gr Wendy

Hoi Betty,
Ik herken je gevoel. Wij waren ook in ronde 8 zwanger wat helaas uitliep op een miskraam. Na de mk heeft het weer 8 maanden geduurd voor ik zwanger was. Ik ben nu inmiddel 13 weken zwanger van de tweede. Bij mn eerste zwangerschap was ik in ronde 4 zwanger

succes

Hoi Betty,

Ik denk niet dat de ha veel zal doen behalve je verhaal aanhoren. De termijn van een jaar is in principe zonder zwangerschappen. Jij bent al zwanger geweest, welke helaas in een mk is geëindigd. Na de mk begint "het" jaar weer opnieuw.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Groetjes Karin

Hoi Betty,

Sinds november 2008 aan de klus voor een 2de uk. Helaas 2x een mk gehad, maar we blijven ervoor gaan en houden hoop. Voor onze uk waren we een jaar verder, maar zonder mk.

Enne...dan ben je pas in ronde 4 zoals iemand reageerde, ik snap je gevoel en je onrust helemaal, pas in ronde 4 je bent een jaar verder en dat doet soms best pijn. Ik hoop dat je snel zwanger raakt en blijft en hopelijk mag ik met je mee doen ;)

Liefs grotebroer

Volgens mij maakt het niet uit of je een jaar bezig bent of niet.. Als je vind dat het te lang duurt of als je snel zwanger wilt worden ook ivm je leeftijd dan kan je via de huisarts gewoon doorgestuurd worden naar een gynacaloog en die gaat dan kijken hoe je het beste zwanger kan worden etc.
Als jij voelt dat het niet goed zit of als je twijfelt, moet je altijd naar je gevoel luisteren en actie ondernemen....

Succes!

Hallo meiden!

Bedankt voor jullie berichten! Ook al ben ik er nog steeds niet over uit, jullie reacties vond ik erg fijn! Altijd fijn om te horen hoe anderen er over denken!

Bedankt! Liefs, Betty

Terug
Bovenaan